2006 12 - 2007 01 Slovakija Spausdinti Siųsti el.paštu
Antradienis, 02 sausio 2007

Kalėdos. Stebuklų metas ir mes jau mašinose. Važiuojam link kalnų. Kelias ilgas, kaip ir sukasi mintis pasakyta paskutinės kelionės metu. Keliauti tai nėra vien su kuprinėmis eiti ar kur nors lipti, plaukti su laivais, bet ir kaip sudedamoji žygio dalis-ištisas valandas trinti užpakalius važiuojant mašina.

Sample Image

Ankstyvas rytas. Spaudžia malonus šaltukas. Šiais metais jis ypatingai malonus. Mes vietoj. Pakuojamės daiktus ir ruošiamės chatos šturmui. Kelias neilgas, jėgų po nepatogios nakties kaip ir yra. Bet suvokimas sako-teks paprakaituot. Trys valandos kelio ir mes vietoj. Pradžioj sniego nėra daug, bet palaipsniui jo daugėja. Takas puikus. O išlindus iš miško pamatytas vaizdas pritrenkiantis. Kalnai aplink nėra aukšti, bet savo grožiu ir statumu – kažkas tokio. Kaip ir nedrąsiai norisi pasakyt – gražesnio slėnio nesu matęs. O apačioj stačių uolų ir kalnų fono, vienam iš cirkų stovi chata. Gražūs tapetai.Aukštieji Tatrai.

Chata pri Zelenam plese.

Ką mes čia veiksim? Išvažiuojant organizatoriai pažadėjo, kad bus linksma. Aplinkui statu. Jau suprantu, kad nemelavo. Pirmas išėjimas pasivaikščioti jau tą patį vakarą reikalavo atsargos ir susikaupimo. Lipom stačiais sniego kuluarais. Statu ir nejauku. Bet tai tik pirmą dieną, pirma pažintis. Jau po kelių dienų tais stačiais šlaitais bėgiojom.

Sample Image

O ką mes veikėm kitą dieną? “Kuda idiot Smirnov –balšoj, balšoj sekrėt”.

Lipom į Baranie Rohy viršūnę(2526m).Atsikėlėm pakankamai anksti. Po to jau tapo tradicija ir turiningas laisvalaikio praleidimo būdas. O kam miegoti? Kiek lipom? Dabar nelabai atsimenu, berods tris valandas. Oras puikus ir mes viršūnėje. Buvo geras. O po to dar geresnis. Andrius sugalvojo pasivaikščioti  viršūnės ketera. Darėm turėklus, kilome, leidomės.

Kaip ir žadėjo buvo linksma. Po to dar linksmiau. Pasivaikščiojus viršūne nutarėm leistis va čia ir tuoj pat. Numetėm 70m virvės ir leidomės. Dar nestatu, bet priėjus virvės galą pasirodė statoka. Nuleidom dar kitą virvę. Virvės galas ir žvilgsnis į apačią – statu ir sniego mažėja. Aukščiau likę nuiminėja virves, žemiau likę virvių daugiau neturi. Laukiam ir kabom sukišę ledkirčius į sniegą. Ir apačioj , visai apačioj pasirodo Sauliaus komanda. Jie ilgai žiurėjo ir tylėjo. Po to pajudėjo link mūsų ir pradėjo šūkauti, siusti signalus, piešti visokius ženklus. Sunku buvo suprasti. Atstumas vis dėlto didelis. Kaip ir pagavau mintį – į viršų! Administracija šį variantą atmetė. Nutarė toliau leistis. Apačioj esantiems tai ne visai patiko. Kažkiek pakabėjus ir nuleidus dar tris virves visi sėkmingai nusileido į apačią. Andrius padvejojęs, nuvarė į viršų ir maršrutą baigė per viršų kaip ir pradėjom dienos žygį. Prieš tai nuleisdamas virvę, nusileidus paskutiniam dalyviui. Taip taupydamas laiką, kad išvengti virvės ištraukimo. Sušalę ir išalkę puse dvylikos prisistatėm į chatą.

Sample Image

Įspūdžių daug. Kaip ir pakankamai turiu kelionių patirties, bet tai buvo pirmoji techninio alpinizmo patirtis. Net nežinau ar buvo baisu. Turbūt ne! Bet nusileisti noras didelis.
Vakarienevome vėlai. Išlūžom pusę dviejų. Kitą rytą teko budėti. Kėliausi penktą. Ir kam miegoti- atostogos. Susikraunam reikiamą įrangą ir pajudam link Kozij kalno. Kad būtu linksmiau pasiimam ketvirtą virvę. Pradžioj kylam šlaitu, įlendam į kuluarą pilną sniego. Brendam, kartais iki pusės. Užkylam, graži panorama į kitą slėnį. Spalvos supančių kalnų visiškai kitokios. Pavadinimas kaip ir atspindi kalnų pavadinimą – Belianske Tatry.

Toliau prasideda techninė maršruto dalis. Kabinam virves. Kylam į vieną iš viršūnėlių šalia Kozi kalno. Užlipus pirmiesiems buvo minčių tęsti žygį toliau. Papietavę ir sulaukę paskutinių žygio dalyvių kurie surinkinėjo virves supratom, kad naktį grįžti nieks nenori. Atsisakėm planų kopti į sekančią viršūnėlę. Ilgai truko pasisėdėjimas, buvo šaltoka. Nuo viršūnės leidomės virve apie 20m stačiu šlaitu. Pasiekėm balną tarp dviejų viršūnių. Toliau kuluaru pakabinus dvi virves saugiai nusileidom iki saugios maršruto dalies. Keturiom ir į apačią. Prieš leidžiantis minčių buvo įvairių, kaip ir noras leistis iš kitos pusės. Nesinorėjo užsirauti eilinį vakarą. Išstudijavus turimą nuotrauką pasidarė aišku, kad šis maršrutas visai saugus. Nušuoliavo į apačią dar du slovakai be jokių virvių. Kaip ir keistai jiems atrodė iškabintos mūsų virvės. Bet mes už saugų gyvenimą.

Sample Image

Ir visai nesutemus mes jau chatoj. O va Saulius šį vakarą nutarė grįžti vėlai. Ne taip vėlai kaip mes praėjusią dieną. Pusvalandžiu ankščiau grįžo. Šturmavo Baranie Rohy. Lipo uolu maršrutu iš kitos pusės, nei mes leidomės praėjusią naktį. Sėkmė juos lydėjo, tik užtruko. Ir mums leido pasijaudinti ir pastudijuoti esamus ir nesamus žiburėlius kalno šlaite.

Rytas. Oras prastas. Kaip ir iš vakaro buvo matyt, kad jis keisis. Vėjas ir sniegas. Atsisakėm  minties lipti Kižmarskij kalną. Nutarėm ieškoti ledo. Ir užsiimti ledo laipiojimu. Programoj tai buvo numatyta. Neilgai ieškojus mes ji aptikom ir iš dviejų pakopų. Prieš kelionę nelabai tikėjom jį aptikti. Gąsdino žiemos nebuvimas visoj Europoj. Savaitę prieš mums atvykstant Tatruose prisnigo ir tai leido formuotis ledui.

Andriui pakabinus saugą, šį užsiėmimą išbandėm visi. Ledas trupantis. Paleisdavom atskilusius ledo gabalus į apačią žemiau saugojančiam tiesiai ant galvos. To mes visai nenorėjom, bet taip jau išėjo. Gan keistokai skambėjo ir šypseną sukeldavo žodis “ledas” ištartas kelis kartus iš eilės. Trūko tik žodžio”ežys”. Ne visai sėkmingai kartais išvengdavom ledo griūties. Vadimui tai kainavo pleistro gabaliuką ant nosies. Pats lipimas tikrai užkrečiantis ir malonus. Tik laukimas savo eilės visai neįdomus ir šaltas. Grįžom temstant. Po pietų oras keitėsi į gerąją pusę. Tai mums nedavė atsipalaiduot ir viską varyt ant blogo oro dėl neįvykdomų planų. Nebuvo kada tingėt.

Sample Image

Žvaigždėtas rytas,tai kaip ir geros dienos pradžia. Kylam į Maly Kežmarsky (2514m) viršūnę. Nuovargis jaučiasi. Geros atostogos. Prisitraukimas ilgas, vadinamas “išačka”. Kilom į viršūnę kalno briauna. Maršrutas nebuvo sudėtingas. Kabinom vieną virvę, ten kur jos tikrai reikėjo. Viršūnę pasiekėm. Leidomės per kitą pusę. Andrius, Jolita ir Tomas nusprendė užlipti į dar vieną viršūnę. Po to persigalvojo ir leidosi sudėtingu maršrutu. Kaip ir jautė atostogų pabaigą. O naktiniai pasivaikščiojimai turi savo žavesio. Ir dar virvės ir stačios uolos.
Vakaras. Ramybė. Ir priešais mus ant stačios uolos trys maži šviečiantys taškeliai. Kabo Sauliai ir Šarūnas. Bando baigti dienos maršrutą. Pasirinkimo nelabai turi. Reikia užlipti ir įkurti nakvynės vietą. Smagu žiūrėti į drąsius vyrus. Sėkmė juos lydėjo. Ką norėjo, tą padarė.

Paskutinis 2006 metų rytas. Mintys sako nepersistengti ir Naujuosius sutikti neprisirišus kur nors, o prie stalo kaip mes įpratę. Renkamės ledą. Ir iki pietų. Kai jau tupi kalnuose visą savaitę, ši šventė tampa tik formalumas. Instinktai sufleruoja – turi sutikti Naujuosius metus.

Sample Image

Sniegas limpa prie kačių. Bjauru eiti. Gerai, kad ledas šalia pat. Ir aukštis 25m. Prisilaipiojom. Prisičiuožinėjom nuo šalia buvusio šlaito. Ir laimingi, ir nelaimingi grįžome namo į savo baraką.
Naujametinis pasiruošimas. Nukirtom pušį ir pakorėm vidurį barako. Papuošėm žaisliukais ir kalnų įranga. Gavosi gražiai. Maisto liko daug, tai kaip ir ant stalo buvo ką padėti. Alkoholio taip pat buvo.

Nauji metai atėjo. Naujametinis himnas dabar jau – “ant kalno mūrai, joja...” Slovakus apšokom ir apgėrėm. Paryčiui chatos  šeimininkai liepė pasišalinti į savo baraką.
2007 metų rytas prastas. Lyja. Bet pagaliau tingėjimui gali duoti valios. Sveikatos nerasta. Visa liko praėjusiais metais.
Kelionė buvo puiki. Puikiai suorganizuota MM vyrų – Andriaus ir Roberto. Neslėpsiu, pavargau. Bet tam ir yra atostogos, kad pavargtum.
Tatruose vienu metu buvo 24 lietuviai, trys grupės. MM grupę sudarė 13 žmonių.

Žygio dalyvis Rolas

1. 2014-01-07 08:43

:eek 8) šauniai

Viktorija

Atnaujinta ( Penktadienis, 22 spalio 2010 )