2020 02 21 - 29 Slidžių žygis Suomija - Norvegija Spausdinti Siųsti el.paštu
Sekmadienis, 01 kovo 2020
Šliuožė slidėmis:
Raimis (finansininkas), Aleksas (remontininkas), Saulius (už nepatogias situacijas), Jurga (nuostabus žmogus), Gintaras (maistininkas), Tania (medicina), Linas (vadas).

Šis žygis spontaniškas, daug neplanuojant, susiruošėme į Šiaurę.
Pradinis ir galinis žygio taškas Kaimelis Suomijos Šiaurėje Kilpisjarvi. Tai Suomijos, Švedijos ir Norvegijos sienų susiliejimas.

Sėdom į mikroautobusą ir tiesiai Šiaurėn visus 2000 km. Ši žiema tokia šilta, kad net Kalėdų senio rezidencija be sniego, vargšas sėdi baloje... Likus kažkiek šimtų kilometrų iki Kilpisjarvi vėsta, atsiranda sniego gal ir nėra poros metrų storio, bet pusantro tai tikrai. Oro temperatūra -11

Atvykstame vėlai vakare į kempinge lendame į palapines. Ryte šiltas tualetas, yra dušas, skambinam nurodytais telefonais, mums aiškina, kad kempingas atsidaro tik po pusantros savaitės, žmonių irgi yra nemažai taip ir nesupratom, naudojomės viskuo nemokamai.

Ryte išeinam per ežerą varom prie labai svarbaus punkto, tai taškas kur liečiasi trijų šalių teritorijos Švedijos, Suomijos ir Norvegijos. Čia paliekame Suomiją, simboliškai užkabiname porą metrų Švedijos sukame į Norvegiją. Norvegija atskirti nesunku, tai iš kalvų Suomijoje papuolame į kalnus. Judėti lengva, sniego danga kieta, vėžių minti beveik nereikia. Matomumas nelabai, kalnai piene. Vakare ir naktį stipriai sninga.

Sekančią dieną po truputį kylame, dangus su pragiedruliais. Stojame nakvynės priešais labai gražią piramidišką viršūnę.

Ryte giedra, pagaliau matome kokioje gražioje sniego ir kalnų karalystėje atsidūrėme. Pradeda blizgėti sniegas, išlenda Saulės Brolis (halas), na manau kitą dieną bus pūgos. Vakarop niaukiasi, dar bandome užlipti ant plokščiakalnio, bet tai tik beviltiškas bandymas, laiko neužtektu, plius oras nekoks, ir matomai jis bus dar labiau nekoks. Darome pasitarimą, visi sako nedurniuokim, bet Saulius pritaria mano avantiūrai kopiam. Užlipus pirmą pakopą, truputį prasiblaivo, pasimato tolimesnis kelias, jis status ir per daug pavojingas tokiu oru, taigi su džiaugsmu ir vėjeliu lekiame atgal žemyn. Leidžiamės link nakvynės, Gintaras nusileido net su mini lavina, turėjo šiek tiek strioko ir įgavo labai daug patirties.Vakare pūga.

Sekanti diena parodo, kad sniegas blizgėjo ir Saulės brolis rodėsi ne veltui, pūga perėjo į lengvą audrą, vakare išviso jau norėjosi namuko. Saulius rado dar vieną nakvynės vietą, keistą milžinišką sniego daubą kur mes visi telpame su virtuve, dviem palapinėmis ir praktiškai be vėjo.

Išaušo nuostabus rytas, visi užburti žiemos pasakos, akys negali atsigėrėti sniego ir kalnų karalystės grožiu ir didybe. Keletas valandų lengva įkalne, kita dalis lengvas nusileidimas, vėliau lėkimas iki Suomijos pakraštyje esančio namelio ir vaizdai, vaizdai. Naktį dar ir Šiaurės pašvaisčių pamatėme. Paskutinė diena tai žinomas kelias iki automobilio.

Kempinge sezonas dar neprasidėjęs tai niekam už nieką mokėti ir nereikia, viskas veikia, keliai takai nuvalyti, automobilis stovėjo savaitę užėmęs vietą, prausiamės duše, kažkoks komunizmas.

Dar nėra nė vieno komentaro

Atnaujinta ( Trečiadienis, 08 balandžio 2020 )