2018 03 02-03-14 Švilpukų slidžių žygis anapus Poliarinio rato Spausdinti Siųsti el.paštu
Sekmadienis, 24 liepos 2016

2018 03 03
Iš namų išvažiavau neskubėdamas prieš aštuonias. Visus surinkau, (Andrių, Audrą, Godą ir Raimį). Kelionė vyko sklandžiai, pradžioje buvo užšalęs langų apiplovimo bakelis, privažiavus Rygą jis atitirpo ir pradėjo veikti, bet jo jau nebereikėjo. Estijoje buvom sustabdyti policijos ir gavome pastabą, kad gale sėdintys keleiviai neprisisegę saugos diržų. Taline pirkome bilietus į keltą tiesiai prie įvažiavimo vartų.
2018 03 04
Per naktį kirtome Suomiją, ir po pietų jau buvome Nikkalouktoje. Pakeliui matėme tris briedžius, paskui dar keturis. Visur labai daug sniego, namų stogai su metro storio kepurėmis.
Nikkalouktoje gavome šiltą nakvynę su dušu.  Lauke – 15. Turėjome gerą galimybę susiruošti. Ryte -22, sėdome į roges tempiamas sniego motociklo ir per valanda pasiekėme Kebnekaisės STF namelius.
2018 03 05
Ryte Raimiui susuką pilvą, tai turbūt virusas, kurį gavo nuo manęs, savaitės pradžioje namie visa mano šeima juo persirgo.
Šiuose nameliuose susitvarkome, galutinai mantą, nusiperku naujausią žemėlapį. Įsigyjame Turizmo asociacijos narystę, ji suteikia nuolaidą nameliuose. Kad pigiau būtu buriamės į šeimas, Audra, Goda, Arvydas, tipo viena šeima, aš ir Raimis kita, sakom kad broliai, sako no problem... Už šeimą mokame 450 SK tai 45 EUR.
 Pakilus oras dar šaltesnis. Sėdim debesyje, viskas šarmoja. Po pietų išlindo saulė, atsivėrė grožis į kalną. Visas kelias nužymėtas, mes i apšerkšniję per daug iš peizažo neišsiskiriame. Arvydo termometras šalčio neatlaikė, sutruko skysčio kolbutė. Vakarop nusileidome iki Singi stugorna namelių. Prie namelio rodo -29. Gavome šiltą nakvynę, malkų yra, bet susipjauti ir susiskaldyti reikėjo patiems, vandens atnešti ryte irgi reikės patiems, kiek sunaudojai tiek ir atnešk. Bet užtat yra dujinės viryklės, šilta, tu tulikai lauke, yra sušalusio dezinfekcinio skysčio, skylės polisterolinės, kad užpakalis nepriliptu. Aišku dušo nėra. Mūsų namelyje dar kokie 8 keliauninkai, švedai, prancūzai, vokiečiai. Nakvynės kaina žmogui, 500 SK tai grubiai 50 EUR, mums su nario bilietu 400 SK -  40 EUR.
Vakare skrandis streikuoja Godai. Tai tas pats virusas, Raimiui, jau gerai, gerai kad jis palyginus lengvai praeina.
Rytoj bandysim lipti į Kebnekaisę.
3018 03 06
Po Vidurnakčio Arvydas visus pakėlė žiūrėti Šiaurės pašvaistės. Ji šįsyk buvo pakankamai judri, bežiūrint keitė vietą. Puolėm fotografuoti, grožėtis. Dabar jau ir Arvydui paleido vidurius, o Goda išsivėmė. Liko Audra nesusirgus, ji sako, kad pas mus užkrėstas maistas, na džiovintos daržovės duona, pagalvojus, ji tiesos šiek tiek yra, nes kol džiūvo daržovės  tame tarpe ir sirgome. Lauke -30.
Ryte pasikėlėme Arvydui ne kaip, bėgioja i tualetą,  lauke vis dar -30, nusprendėme Kebnekaisės nejudinti. Einame iki sekančio namelio. Oras nuostabus, saulės broliai, kurapkos palei namelį pozuoja. Išėjome neskubėdami salėje visai šilta. Nors sustojame atokvėpio tik 5 minutėms, net ir užsimetus pūkę šaltis smelkiasi, tai raginti nieko nereikia visi patys judėti pradeda. Filmuoti fotografuoti sudėtinga, nes piršti stingsta, ištrauki kamerą, iš vienos kišenės, batareiką iš kitos, kol įstatai pirštai jau sustingę, paskui vėl kol atšyla pirštai 10  minučių kentėti reikia. Šiandien labai gražu, nors ir šalta, kaip Raimis sako nesitikėjau, kad bus taip gražu. Iki namelio Salkastugorna netoli, tik 12 km. Čia galima gauti nusipirkti alaus, yra pirtis už kurią papildomai mokėti nereikia. Arvydas jau atsigavo tikiuosi bus kaip ridikėlis.
Pakilo vėjas, bet ne dyvai: saulės broliai, plunksniniai debesys, dar buvo toks gražus debesėlis, kaip grybo kepurė visa tai blogo oro pranašai.
Buvome pirtyje, sauna karšta, tikrai labai geras būdas atsigauti. Pirma ėjo moterys, paskui vyrai. Lauke pusto, termometro parodymu nežinau, bet diena saulėje buvo -15, Dabar sutemus irgi ne mažiau kaip -18, ir nėra taip šalta kaip vakar ar šiandien ryte.
Rytoj nežinia kaip eisim, žiūrėsim orus ir į Arvydo sveikatą, atrodo, kad taisosi. Du variantai yra 10 km ir 21 km.
Naktį namelis labai atvėso, jis ir buvo įšalęs, palei grindis per 20 cm net apšerkšniję. Tai neužteko vietinio užkloto, teko ant kojų dėtis pūkę.
2018 03 07
Vėjas nerimsta, pūga, -16 ir numatoma, kad oras visą dieną nesikeis, nusprendžiame eiti, Nallo namelis kilometrų tik 10, bet vėjas pasisuka ir pradeda pūsti į veidą, įkalnė statoka dedamės kailiukus, jais judame sparčiau. Bepadedant dėti kailiukus lyg ir rankoms šilta, bet vėjas priešinis, pradėjus eiti, jaučiu šąla skruostas, pradedu čiupinėti nosį, jos jau nejaučiu, tai ant jos staigiai užtraukiu slidininko akinius, jie su porolonu, orą iškvėpiu per nosį, per kažkiek laiko ji atšyla pradeda skaudėti. Visas kilimas baltoje migloje, viskas balta. Goda varo pirma einame tai užpustytomis vėžėmis, bet greitai jas pametame, toliau einu aš jau priekyje, nes mažiau vingiuoju, turiu truputį patirties taip nieko nematant judėti. Einame slėniu, nuklysti nėra kur, tiesią kryptį leidžia išlaikyti vos įžvelgiami vieno šlaito kontūrai teisingiau kyšantys  akmenys, vėliau slėniui susiaurėjus pamatome ir kito kalno kontūrą, taikome per vidurį. Laiks nuo laiko patikrinu GPS ar nenukrypom. Išsilyginus reljefui, su Raimiu nusilupame kailiukus, mums taip lengviau, po kiek laiko ir Goda lupa juos lauk, tik Arvydas ir Audra jais susižavėję jais tai ir per jėga nenulupsi. Galop pradeda blaivytis, net saulė per debesis smelkiasi, vėjas rimsta, pradeda matytis kalnai, šalia ir vėžės net dvejos, tiesa užpustyta vis tiek reikia minti, tas darbas tenka man. Pradeda žemėti, tai ir lengviau. Filmuoju ir fotografuoju mažai, nėra laiko, ir špygai ištraukus iš pirštinių tuoj pat sustingsta, paskui kol atšyla daug reikia kentėti.
Labai gražus slėnis, kalnų suspaustas iš visų pusių, aplink statūs vientisos uolos šlaitai, net gal sienos, viskas baltame fone, namelis slėnio pakraštyje toks jaukus ir nykstamai mažas kalnų didybėje. Tokiomis akimirkomis prisimeni savo artimuosius ir labai norisi, kad jie pajaustu ir išvystu tą nuostabią Šiaurės gamtos didybę ir grožį. Atrodo šventvagiška, kad aš ir keletas bendražygių tą grožį jaučiame, o artimiausi žmonės sėdėdami namie tik laukia mūsų ir pergyvena už mus ir mūsų gyvastį, kol mes čia mėginame šiame atšiauriame krašte išgyventi. To nepamatysi ir nepajausi jokiame filme, ar nuotraukoje, man antrina ir Raimis, ir kažkada Giedrius Bolivijoje 6km aukštyje tą patį sakė.
Pakalniui nulėkėme greitai, namelyje, labai fainas prižiūrėtojas, vaišina arbata su sirupu. Namelis labai tvarkingas, vanduo upelyje eketėje kad neužšaltu  ant jo pastatytas iglu. Namelyje karšta, malkų daug neteikia.
Išlekiame paslidinėti, užlipame į vakarus nuo namelio į perėjos pirmą pakopą nuo ten į kalniuką ir gražiai nuo jo nusileidžiame žemyn. Audra sako „90 % kelionės jau užskaitau) taigi panašu, kad švilpukų snaigės žygis gal pavyks Gaila jau vakaras tai dar kur varytume. Lauke vėsta, prižiūrėtojas minėjo -21.
Atėjęs prižiūrėtojas, pasakoja, kad mes įsigiję STF narystę tampame STF namelių savininkais, ir kas dabar juos iš anksto rezervuojant dar gautume papildomą 50 SK nuolaidą(100 už narystę 50 už išankstinę rezervaciją). Galima rezervuoti namelius kelis vienai datai, nes jie supranta, kad viskas keičiasi, viskas tada mokama iš anksto, kiek dienų būsi, pavedimu. Išeidamas pažadėjo mums pašvaistę šiąnakt, žadėjo pažadinti.
Namelį prikaitinome taip, kad neįmanoma išbūti, laikome atidarę duris. Pririję makaronų su daug sūrio ir sviesto gulime pilvus išvertę, Goda laksto pašvaistės tikrinti teigia kad neryškią matė, visi guli krizena laimingi.
Rytoj žadam leistis iki Visastugan namelio ten pakalniui tik 9 km, ir kažkur ant kalno už vieno kilometro yra ryšys, tai gal pavyks perduoti šią rašliavą į xgenomo puslapį. Bet jei veiks tik SMS tai tik trumpa žinute tenkinsiuosi. Ten ir mėginsime paslidinėti, radialinį paslidinėjimą daryti
Jau visi sutinka poryt nakvoti namelyje Kaskavage, jis saltas, ir ten nėra malkų, gal glėbiuką ir nusigabensime, jis netoli, užtat labai reik kilti į kalną. Visi labai sužavėti kailiukais, tai jaučiu ant tos bangos ir užlipsime.
2018 03 08
Išaušo labai gražus rytas Saulė plieskia, šaltis kanda -26, gaila, kad  mes visą laiką šešėlyje, jaučiamės kaip šaldytuve. Pučia gaivus vėjukas, oras drėgnas. Tik sustoji iškarto pradedi stingti, tai varom nestojant. Pagal pojūčius šalčiausia diena. Slėnis siauras, oras nuostabus, aplinkui stačios uolos šaunančios iki pat dangaus, tikra šiaurė.
Taip lekiant greitai pasiekiame ir namuką Vistasstugan. Namelis plačiame slėnyje apsuptas nuostabių kalnų, jau čia yra žemaūgių berželių. Šitame namelyje irgi yra pirtis, yra net alaus, kokakolos. Prižiūrėtoja moteris irgi faina. Čia ant gretimos viršūnėlės geru oru būna ryšys, tai mėginsiu išsiusti ši mūsų kelionės aprašymą. Raimis rado radiją tai ji šnypščia, deja vos girdisi ką ten šneka.
Buvome radialinį su užduotimi užlipti ant kalno kur yra GSM ryšys, tai ta užduotis pavyko. Net paskambinau namo, daug džiaugsmo išgirsti mylimą balsą. Išsisiuntė visi laiškai, žinutės. Viena bėda bekalbant telefonas prie -22 šalčio išsikrovė per tris minutes, tiek laiko jam užteko kol atšalo baterija. Net nuotraukos nespėjau išsiūti. Grįžus namelyje atšilus telefonui rodo 16% įkrovos.
Gavome pirtį, tik šį kartą teko malkas susipjauti, susiskaldyti, susinešti ir kūrenti patiems, ir vandenį iš upeliuko nešti kibirais patiems. Visų namelių ypatybė, nėra elektros išskyrus Kebnekaisės stotį. Lauke šalta dar labiau atšalo, tik nesinori eiti į lauką pažiūrėti.
Rytoj čiuošim link namuko Kaskavage, jis be priežiūros ir galimai neaprūpintas malkomis. Reiks kapoti į kalną, tai bus matyt kaip seksis, būtu gerai kad oras būtu šiltesnis nors -10 ar truputi daugiau ir be vėjo.
Vėlai vakare atvarė keletas šunų kinkinių, šunų daug, visi kaukia cypia, valgyti prašo, gyvenimu skundžias, ar džiaugiasi nesuprasi , vienu žodžiu triukšmas, tamsoje tik akys blizga. Lauke -23.
2018 03 09
Oras geras, ryte -26, bet saulė tai ji šildo. Varom i Kaskavage namelį, reikia pakilti 500 m. ir nusileisti 200 m. Atstumas 11 km. Pirmi 5 kilometrai labai lengvi, kaip per snaigę, saulė kepina šalčio nesijaučia. Toliau į kalną, per beržyną, sniegas gilus purus, o šlaitas status, puškuojam įsiręžę. Išėjom į sniego motociklo vėžes, tai truputį lengviau, bet šlaitas labai statėja, tenka traversuot, Arvydas su  didelėmis rogėmis, jo apkaustai minkšti, jam išviso ragas, tik didelės valios jėga kyla į viršų. Baigiasi beržas keružis, prasideda šlaitas be medžių, jis vietomis labai status, rogutės vartosi, kaip nori, traukia žemyn, labai sunku. Goda varo pirma, Raimiui atsiklijavo kailiukas, jis lipa slidžių kantais, irgi jau pažaliavęs. Iš Audros paimu slides. Užtempiu Audros rogutes iki lygesnės vietos, nes jos vartosi pas ją ir taikosi nutempti žemyn, lekiu pasiimti savo kuprinės. Šlaitas toliau truputį nuožulnesnis, bet jėgų mažiau, saulė jau už kalno, šaltis griebia kaip reikalas, dar ir vėjas pučia į veidą. Arvydas susideda Audros rogutes į savas ir aria kaip nežinau kas. Aš su savo manta aplenkiu jį, viršuje atiduodu audrai slides, Arvydas rogutes. Toliau plato su keliais ežeriukais, atrodo lyg turėtu būti lengva, bet šaltis, ir vėjas neduoda ilsėtis, o judėti jėgų mažoka. Vaizdai labai Šiaurietiški, bet filmuoti špygai šąla. Prasideda traversas, na jį įsiminė visi. Traversas visad sunku, bet spaudžiant šalčiui, kad ir tolumoje matai namuką jis nepasiekiamas. Besistengdamas padėti, pamatau, kad Goda pameta primuso benzino balelį, nuvirstu, slysteliu šlaitu, nukrenta slidė, kažkodėl atsisegė apkaustąs, tai ir nesuveikė stabdis, ji čiuožia iki pat apačios, gerai, kad apačia nelabai toli. Nusiimu slides, paimu dar Arvydo roges (Arvydas paima Audros roges), savo daiktus ir varau žemyn. Daiktus palieku protingame aukštyje, kur šlaitas nestatus. Nusileidžiu slidės ir atgal, tas protingas aukštis galėtu būti ir žemiau. Uždusęs pasiekiu daiktus, įkalu arbatos ir užsidėjęs slides iki namelio, pakeliui pasitinka Raimis, jis paima vienas rogutes.
Namelis Kaskavage po kapitalinio remonto, nebėra krosnelės tik du gultai, tiesa vienas platus kaip tik dviese, viskas išdažyta. Kuriu primusus, nuo jų viskas šyla, pradžioje visi raukosi, tipo benzo dūmai, bet benzinas tai valytas nefrasas ir visai be kvapo ir dūmų nėra. Pauostė, ir įvertino šilumą. Arvydas, visur sukasi, kaip vijurkas atrodo, lyg nepavargęs. Audra visai negyva, guli susisukusi į miegmaišį ir apkamšyta pūkėmis, jai buvo labai sunku, visai nauja patirtis. Sunku buvo visiems  kitiems tame tarpe ir man. Čia jau tiro žygio diena, kilometrų nedaug, bet išsekę iki galo. Nuo primuso namelis prišyla neblogai, išjungiame jį tik eidami gulti. Gulime taip, Goda su Audra ant plataus gulto, Raimis ant siauro, aš su Arvydu ant grindų, po apačia pasikloję palapinę. Miegame šiltai, kas knarkdamas, kas garsiai kvėpuodamas.
2018 03 10
Išsimiegame gerai keliamės apie 6. Oras nuostabus mūsų šlaito viršutinę dalį kepina saulė, gaila mums nekliūva. Varome viršun, kad paskui leistis, visi atsigavę. Užkopiame lengvai, toliau lyguma kilometro aukštyje, perėjoje keliame vėliavą, džiaugiamės, tenka minti vėžes, na darbas nelengvas, minu aš su Raimiu. Leidžiamės upelio slėniu,  jis labai gražus pakeliui matome juodą patirtis paukštį kuris turškiasi vandenyje. Saulė kaitina, kad net karšta. Upelis vietomis neužšalęs. Vienoje tokioje vietoje reikia peršokti protaką, įsilekiu su slidėmis, bet atlūžta sniegas ir aš upelyje, laimė, jis negilus ir kojos sausos, tik slides ir batus skusti nuo ledo reikia. Po kiek laiko nesėkmė. Pričiuožiame krioklį jis neužšalęs, reikia apeiti, keturiomis  besikeikdami vienas kitam padėdami užlipame ant nemažo gūbrio, nėra nusileidimo, tenka lipti aukštyn ir labai nemažai pakankamai stačiu šlaitu, tai užtrunka nemažai, gal valandą. Jau vakarėjo, o tiesiąja dar 9 km, žinant, kad kokius 7 km dar viršais, paskui posūkis 90 laipsnių, ima striokas. Oras šalti konkrečiai. Bet niekur nedingsi varome įsitempę. Vėl tenka minti, minu kiek galiu, paskui gaudau orą. Šone aukščiau šlaite pastebiu vėžes, galvoju sniego motociklo, bet į jas nelipu, jos pakankamai toli ir aukščiau, kyla leidžiasi. Pradedant žemėti plokščiakalniui, tos vėžės nusileidžia, pasirodo šviežios trijų slidininkų, matosi varė ant lengvųjų, be rogučių. Jos mums taip pagelbėja mes judame jau daug greičiau, nes dar ir prasidėjo nusileidimas, sniegas purus ir peršalęs, persikristalizavęs, žemyn pats tas, neduoda rogutėms įsibėgėti ir kirsti per kojas. Prasideda labai smagus nusileidimas, nei per statu pavargusiam, nei per nuožulnu, varom iki miško juostos, toliau miško takeliu ir vis smagiai žemyn. Vienoje vietoje rogutės užsikabina už medžio šakos, tai plojosi kaip koks rastas, sniego prilenda pilnos kelnės. Toliau dar porą kilometrų žemyn mišku iki pagrindinio rogių kelio. Ten jau sutemos, lieka 4 km iki Nikkaluoktos. Šie kilometrai tokie ilgi, kuprinės sunkios. Nikkaluoktoje, be kalbų buvo nuspręsta ir nakvoti, tai rašau dabar gulėdamas lovoje už 40 EUR.
2018 03 11
Vienbalsiai nuspręsta, kad vakarykščiai paskutiniai 4.02 km buvo sunkiausi, o kai liko 194 m. tie metai tapo begaliniais ir nesibaigiančiais, bet reikia pripažinti paskutinius metrus įveikėme nesiilsėdami.
Dar noriu parašyti apie vakarykščią dieną.
Pirma nepasitikėkite žemėlapiu, jei leidiesi upe, tai vis tiek užsirausi ant sunkumų.
Antra žiemą kanjoningas prie -20 gali baigtis neprasidėjęs.
Trečia, jei ateina iš apačios elnias ir ramiai atsigulęs stebi cirką, kaip dvikojai padarai, bando įveikti krioklį, reiškia tik viena, kad tas gyvulys geriau supranta mūsų beviltišką padėtį, nei mes.
Ketvirta, jei elnias išeina, tai reiškia priėmėme teisingą sprendimą ir cirkas baigėsi.
Tas visas cirkas kainavo begalę jėgų, kopimą labai stačiais šlaitais, darant praėjimą sniege ir prasmengant iki pažastų, prilindo batai sniego, kuris ištirpo, tada jau ir kojas nutryniau, ir dar vėžes reikėjo minti. O kiek pergyvenimų, kad nespėsime nusileisti, su šviesa.
Taigi kojų raumenys jaučiasi neblogai. Nusileidus iki rogių kelio atsipalaidavau, tai todėl tie likę 4,02 kilometro tiesiąja pasirodė nesibaigiantys.
Na visa tai buvo vakar, ir labai gražu ir sunku, bet gi įveikėme ir tuo mes esame laimingi prisimename tą užšalusio su atviromis protakomis upelio grožį, atėjusį į mus pasižiūrėti elnią, stačius šlaitus ir labai smagų nusileidimą.
O šiandien papusryčiavę apsipirkę, užvedę automobilį pajudėjome link Suomijos, sustodami visose dirbančiose parduotuvėse. Labai graži gamta, labai daug sniego, Kirunoje tik -8°, o pasiekus Muonijo -7°. Apsistojame lietuvaičių vadinamuose "gerieji nameliai". Tie nameliai geri tuo, kad jie tvarkingi, yra virtuvėlė, nedidelė sauna ir tekainuoja 75€ 5 asmenims. Iki slidžių trasos truputį daugiau kaip 5 km. Visiems šie nameliai taip patinka, kad juose liekame 2 dienoms.

1. 2017-12-12 20:03

Laba diena, noreciau pasiteirauti, kokia sios keliones kaina.
Dekoju.

Goda
2. 2017-12-12 20:03

Laba diena, noreciau pasiteirauti, kokia sios keliones kaina.
Dekoju.

Goda
3. 2017-12-19 23:18

Rašykit This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it

4. 2018-01-26 12:04

Na iš kažkelinto bandymo, ši kelionė įvyks, atsirado nebijančių Žiemos

5. 2018-03-03 08:29

"Švilpukai" išvažiavo į žiemos žygį, pagarba.

Tania
6. 2018-03-03 17:19

Sėkmingai pasiekėme keltą, pakeliui dar pavaikščiojome Baltijos ledu. Estijoje iš policijos gavome pastabą, kad kelieiviai ant galunių sėdynių neprisisegę, saugos dirżų.

7. 2018-03-04 13:28

Jau Kirunoje, pilna sniego, -10, važiuojam į Nikaluoktą.

8. 2018-03-04 17:41

Nikaluoktoje, gavome savo namuką. Ryt 9:00 sniego motociklais iki Kebnekaises, o paskui pėsčiomis.

9. 2018-03-05 11:13

Kebnekaises namuką pasekėme, toliau varysim slidėmis.

10. 2018-03-08 16:53

Lino įspūdžiai iš Kebnekaises jau čia.

Tania
11. 2018-03-09 20:26

Linai, su gimtadieniu !!

Gintaras ir Giedrė
12. 2018-03-11 15:31

yra švilpukų žygio aprašymo tęsinys, kaip supratau žygis gavosi :)

tania
13. 2018-03-12 08:10

papildyta

14. 2018-03-22 11:23

Gražu ir pavydu skaityti :) Šaunuoliai. Ar dar varysit?

Dalia

Atnaujinta ( Antradienis, 24 balandžio 2018 )