2014 02 21 Siorioja sala Spausdinti Siųsti el.paštu
Ketvirtadienis, 20 vasario 2014

Aplankę Norvegijoje Loppos pusiasalį įsižiūrėjome į nuostabią Soroya salą. Pasitaikius progai aplankėm ir ją.

Soroya sala

Šioje avantiūroje dalyvavo Gintaras, Aleksas, Dalia, Laurynas ir aš Linas.

Čiburyla

Gintaro nuotraukos čia

Slidžių žygis Norvegijos šiaurėje, Siorioja saloje

1 skyrius. Suaugę žmonės - ar tikrai jums to reikia ?

Pažiūrėkit į pasus, gal jau laikas būtų suaugti ? Darbe - daug darbo ir problemų. Orų prognozė - šilta, nėra sniego, lietus.
Nesulaikė. Išvažiavom.
Gal sustot Suomijos šiaurėje po paros važiavimo Muonio "geruosiuose namukuose" nakvynės, kiti taip daro, vis tik pavargę ir mašina ne iš patogiųjų - NE.
Atplaukėm į Soroya salą - vėlus vakaras, sniego nėra, uostelio darbuotojas pasiūlo atrakinti namuką, kad turėtume kur šiltai praleisti naktį - NE, mes eisime.
Tai todėl, kad mes turim savo filosofiją :)

2 skyrius. Filosofija

Žiemos žygeliuose labai svarbią vietą užima tokie dalykai kaip pusryčiai, pietūs, vakarienė ir miegas. Ir tik pertraukose tarp viso šito yra kapojimas su sunkia kuprine į kalną siaučiant pūgai.Taigi, jei teisingai sudėt akcentus ir tas pertraukas daryt kuo trumpesnes - gaunasi visai smagios atostogos, daug sveiko maisto ir daug miego :)

3 skyrius. Veiksmas

Pirmas dvi dienas - lietus. Jei pirmą dieną tik pusdienį, o vėliau ir šlapias sniegas, ir lietus, ir geras oras, tai antrą dieną - pila lietus, ir dar vėjas štorminis. Kapojame su slidėm tai į viršų, tai žemyn, tiesiai pavažiuot gauname tik ant ežerų, jų čia daug, tai didesnių , tai mažesnių, bet jei nulipai nuo ežero - iškart į viršų.  Šlapi kaip ciucikai ir sušalę pietaujame užlindę už akmens - ir kaip išganymas nuskamba Alekso šūksnis - "TROBELĖ, SU TULIKU". Tolumoje ant kalno - trobelė. Nors dar tik ankstyva popietė - varom į ją, ir šiandien mes jau tikrai niekur NEBEEISIME, TURIM REIKALŲ. Kaip tik šitame rajone  ryt planuojame radialinį žygelį link aukščiausios salos viršunėlės. Na bet čia rytoj, o šiandien reik išsidžiovint. Ir kokia jėga yra trobelė Norvegijoje - aplink tik akmuo, jokių malkų, tai krosnelė trobelėje - skystu kuru kurenama. Kanistras su kuru, gultai, žvakės, degtukai, maisto - yra visko. O ir trobelė sandari, šilta. Aleksas ir Dalia iš batų išpila po puslitrį vandens, išsigręžia rūbus, bet mėlynumas nuo lūpų nedingta dar pora valandų. Čia aiškiai pasimato, koks skirtumas tarp Alekso ir Dalios "old school" anorakų, kaliošų ir tarp šiuolaikinių polartekų, goreteksų ir plastmasinių batų. Tad jei planuojate bandyt ką nors panašaus - didelis džiaugsmas yra šiuolaikinės technologijos. Aišku - pagarba didesnė jei praeini net ir ne viską turėdamas, bet reikia įvertinti, kaip eitusi, jei trobelės nerastume, jei kitą dieną dešimt šalčio, jei ...
Vėjas dar sustiprėja, jei reikia išeit iš trobelės - einam dviese, nes vienas prisirišęs laiko duris kad vėjas nenuplėštų.
Išaušta nauja, graži diena, su lengvom kuprinėm ir be rogučių (svarbiausia) išeinam į dienos žygelį link aukščiausios viršūnės, viena gražiausių dienų, daug vaizdų, saulutė, šaltukas, džiaugiamės ir kopdami, ir leisdamiesi, prisislidinėjam, randame dar vieną trobelę, iš aukščiausio taško nusileidžiam beveik iki fiordo, grįžtant reikia vėl kapot į viršų, tai grįžtam gerokai sutemus, gaunam aštrių traversų patamsyje, bet pavargę ir laimingi randame trobelę, tai ilgai nevakarojame, kas tik padeda galvą ant patalų - iškart užmiega.
Kitas kelias dienas kapojame be didesnių nuotykių, vėl tai į viršų, tai žemyn, lengvas minusas, debesuota, bet kur eit matosi, tuo labiau, kad daugumoje vietų sužymėti sniego motociklų takai. Gauname ir šviežio sniego po pora cm kas dieną, pirmas (ir turbūt paskutinis) žygis, kai nei dienos, nei valandos nereikėjo minti vėžių, čiuoži kur nori, kaip nori, žodžiu, atostogos. Ir pertraukos tarp maitinimų neprailgsta :), tuo labiau, kad tik paskutiniu momentu prieš kelionę paaiškėjo, kad busim ne šešiese, bet penkiese, tai maisto jau nebeperpakavome, valgome už šešis, tikros gurmanų atostogos (čia tų kur svarbu ne kuo skaniau, bet kuo daugiau).
Taip nejučia pravažiuojam visą salą, iš sutiktų vietinių (pravažiuoja pro mus su sniego motociklais) išsiaiškinam apie visas trobeles, tai planuojame į šiauriausią salos iškyšulį išeit iš trobelės, taigi dvi paskutinės nakvynės - irgi trobelėje. Jei sustoja sniego motociklas, mums jau pasakoti kas mes, iš kur mes jau nebereikia, salos gyventojai jau žino apie klaidžiojančius turistus iš Lietuvos :). Nesunkiai randame trobelę, tuo labiau kad ji ant kelio. Ji nauja, graži, su firmine "Dovre" krosnele per vidurį, malkų irgi yra, praktiškai viešbutis, tik vienas skirtumas - nemokama. Paskutinė diena - vėl gražus oras, vėl be daiktų, gerai pailsėję varom į šiauriausią iškyšulį, labai gražu, lengvi pakilimai ir nusileidimai,  krantai - aštrios uolos, nusileidžiančios į jūrą. Kuo šiauriau, tuo mažiau sniego, Golfo srovė šildo pakrantę, tai ant paskutinių uolų randame ir žalumos, einame be slidžių, kur aštriau - padaryti turėklai. Vienu žodžiu - smagumėlis. Prieš patį paskutinį iškyšulį reik nusileist iki jūros, tai ten irgi stovi trobelė, jūra prinešusi malkų, jei kas ten užsuksite - būtinai su nakvyne :). Suvaikštome iki galo, grįždami vėl nusileidžiam prie vandens, tai dar ir išsimaudom - gražus akcentas žygio pabaigai.

Kad įsivaisduoti, kur tai yra :

1. 2014-02-21 20:57

Palinkėsim gero oro ir sniego. Tikiuosi visi planai pavyks.

2. 2014-02-23 19:07

Sėkmingai pasiekėm Hammerfesto uostą. Laukiame kelto į Hasviko. Pirminė info. Sorya saloje viskas apledėję.
02.23 Linas

3. 2014-02-23 21:06

Sėkmes Linukai..džiaugiuosi už Jus ir Jūsų drąsias mintis..Neabejoju, kad patirsite nerealių ispudziu..
2014.02.23

vaidas
4. 2014-02-23 22:34

Jau Soroye saloje, vietiniai atsiprašinėja, near sniego. Teisingiau jis yra ir jo daug, bet jis po storu ledo sluoksniu. :eek
Užtat pašvaistės užburiančios. Oro temperature - 3 C.
02.23 Linas

5. 2014-02-24 17:20

Lietus, sniegas, vėjas, saulė, rūkas, štilius ir audra. Visas šis gėris tesias be perstojo. Tai nuostabūs vaizdai į vandenyną, tai jokių vaizdų, po kelių minučių vėl vaizdai tik jau į sąsiaurį į gretimas salas.
Per ledą vėžių minti nereikia, užtat griuvimai skausmingi, plojiesi kaip ant betono.
Matėm ernį iš arti, matėm tris kurapkas.
02.24 Linas

6. 2014-02-24 17:24

Laikas kates rištis. Gal batonų negaudys. Tada gal kokį ir žvėrį pagaus. :x

7. 2014-03-08 09:20

Lyja nuo pat ryto, vėjas sustiprėjo iki uraganinio. Kaip sako Gintaras labai pasisekė. Šalta, drėgna, triusikai ir tie šlapi.
Nuo pietų turėjome eiti į radialinį žygį, bet nusprendėme po pietų statyti palapinę ir joje pralaukti blogą orą. Troliams paaukojau šokolado gabaliuką, tai bepietaujant Alekasas pastebėjo trobelę su tuliku. Tai dabar čia ir sėdim, kurenam dyzelinę krosnelę, džiūvam. Aleksas iš savo batų išpylė litrą vandens. Keista ši šiaurė. :cry
Laurynas svarsto, kad gerai būtu sisioti į butelį, nes išėjus vos nenupūtė nuo skardžio. Kai atidarai namelio duris tenka uždaryti dviese, vienam ne pagal jėgas. :eek
Laukiam ir bijom šalčių, kad staigiai užšalus nenušaltu šlapios kojos. Dabar liūtis, uraganas, oro temperatūra 0 C.
Kam įdomu trobelės koordinatės per googlemaps gali pažiųrėti.
N70?35.271 E22?32.063

8. 2014-02-25 20:59

Koordinatės duotos. SOS signalo dar negavau. Bet atrodo - laikas gelbėti. :eek

9. 2014-03-08 09:17

Išaušo nuostabi diena, darėm radialinį žygį, lipom į aukščiausią viršūnę iškyšulyje. Vaizdai, saulė, debesys, lengvas šaltukas. Vaizdai turbūt gražiausi kokie gali būti.
Danga sunki, firnas (grublėtas ledas), krentant snukiu į žemę drasko veidą. Vienas griuvimas buvo su salto elementais. Grįžom tamsoje, porą valandų varėm su ciklopais ketera. Dabar grįžę į namuką, geriam kisielių ir džiaugiamės gyvenimu.
02 26 Linas

10. 2014-02-26 19:44

Siūlau namuko nepalikti. :)

11. 2014-02-26 20:16

Aš - už

Gintaro žmona
12. 2014-02-26 20:29

ir ten sėdėti iki žygio pabaigos :). gero oro jums.

tania
13. 2014-02-28 22:42

Matyt namuką paliko. Išėjo.

14. 2014-03-08 09:14

Keletą dienų nebuvo ryšio. Graži diena keičia bjaurią, orai grūdina, vaizdai džiugina. Visi gyvi, patenkinti ir nusivarę.
Vėl gi graži diena. Tik po vakarykščio radialinio nedaug jėgų liko, tai neįvykdėm normos. Be to čiuožti kalnais ledu labai nelengva.Daug kur tenka rizikuoti arba dėtis kates, nes šlaitai statūs.
Vėl danguje šiaurės pašvaistės.
Linas 03. 01

15. 2014-03-08 09:13

Šiandien sutikom norvegų poilsiautojus su sniego motociklais. Buvom pavaišinti šokoladu ir šnapsu. Visi patenkinti, oras nefotogeniškas, bet keliavimui tinkamas, matomumas neblogas ir vaizdai nors prie širdies. :)
Jau už Akkafiord sėdim namelyje prie ežero. Krosnelėn įdėjus kelias šlapias malkas - dūstam nuo karščio. Ryt radialinis į Šiauriausią - Ryčiausią salos dalį.
Iškarto sakau, kad man tai šlapiausia žiema :cry ir vienas gražiausių žiemos žygių :x . Grąžūs nusileidimai su slidėmis, pakenčiami pakilimai ir vaizdai į aplinkines salas ir fiordus.
Čeburila visas subintuotas, teks priduoti remontui. :(
03. 03 Linas

16. 2014-03-08 09:11

šiandien troliams paaukojau visą saldainį. Tai jie atsidėkodami davė tokių vaizdų, kad mes po šiai minutei išsižioję. Rytoj porą kilometrų iki laivo, Plauksim link kitos salos, kuri sujungta tiltu su žemynu.
Soroya sala nuostabi. Jokios nuotraukos neperteiks ką mes matėm.
03. 04 Linas

17. 2014-03-05 14:02

Noriu pas jus!...Ech
Prižiūrėkit Aleksą kelte:)

Linkėjimai.

Tomas
18. 2014-03-05 16:20

Kas gi ten per vaizdai, kad jie niekaip negali atsitokėti ?Įdomu... :?

Giedrė,Gintaro žmona
19. 2014-03-08 09:26

Jau grįžom ir virškinam įspūdžius viskas pavyko, orai nelepino, bet ir davė daug gražių akimirkų. Soroya sala labai grąži, orai nepastovus, Golfo srovės įtaka labai didžiulė.

linas
20. 2014-03-24 13:15

Nuotraukos nuostabios! Pati kelionė irgi tokia turėjo būti..

Rasa

Atnaujinta ( Penktadienis, 06 vasario 2015 )