Kopfbereich

Direkt zum Inhalt Direkt zur Navigation

Inhalt

2013 06 10 - 17 Islandija Spausdinti Siųsti el.paštu
Trečiadienis, 22 sausio 2014
     Aš keliauju ne tam, kad kur nors nukakčiau. Aš keliauju dėl pačių kelionių. Svarbiausias dalykas yra judėti.
Robert Louis Stevenson
          Po dvidešimties metų tu būsi labiau nusivylęs dalykais, kurių nedarei, negu tais, kuriuos darei. Taigi, išplauk iš ramybės uosto. Pagauk pasatą savo burėms. Tyrinėk. Svajok. Atrask.
Markas Tvenas
Islandija (2013 m. liepos 10-17 d.)
          Pirmoji užduotis – kaip ten nusigauti? Islandija pasiekiama lėktuvu arba keltu iš Danijos, plaukiančiu porą dienų. Lėktuvo bilietai (su registruotu bagažu) kainavo  – 1477 Lt. (pirkau 2013-04-28, t.y. likus 2 mėn. 14 d. iki kelionės pradžios).  Kainos jau buvo pakilusios, nors vėliau buvo vėl sumažėjusios-) Iš dalies bilietų pirkimas – tam tikra loterija... Įmanomi pigesni variantai,  bet be registruoto bagažo (t.y. be palapinės, miegmaišio, maisto, žygiams po kalnus reikalingų rūbų ir pan.). Tiesioginiai skrydžiai iš Vilniaus islandų aviakompanijos vykdomi tik  kartą per savaitę (trečiadieniais) birželio-rugpjūčio mėn.  
          Savaitės laiko Islandijoje per mažai, dviejų – dėl labai tikėtino prasto oro ir didelių išlaidų  manau per daug. Tai pakankamai brangi šalis gyvenant viešbučiuose, nuomojantis automobilius ar maitinantis kavinėse. Mano tikslas – kuo pigiau ir kuo daugiau pamatyti aplankant populiariausias lankytinas vietas ir kalnuose įveikti apie 80 km. ilgio pėsčiųjų trasą, patenkančią į gražiausių pasaulio trasų TOP-us.
1-oji kelionės diena 2013-07-10 (trečiadienis)
          23.15 val. skrydis iš Vilniaus oro uosto. Skrydžio trukmė – 4 val. Laiko skirtumas – 3 val. Bagažo (kuprinės) svoris – 17 kg. Iš Lietuvos vežiausi apie 3 kg. maisto, būtino žygiui gamtoje. Dėl palyginti trumpo kelionės laiko nusprendžiau turistinės viryklės neimti, nes ten reikės ieškoti dujų ir t.t. Stovyklavietėse beveik visada galima gauti šilto vandens, pasigaminti šilto maisto ir pan.
2-oji kelionės diena 2013-07-11 (ketvirtadienis)
          Lėktuvas nusileido 0.15 val. vietos laiku. Pirmi įspūdžiai – prieblanda (Islandijoje visiškai nesutemsta), drėgna, visur prilyta, apsiniaukę, šaltoka.  Iš oro uosto veža autobusai į Reikjaviko BSI (autobusų stotį) Atstumas - apie 60 km. Yra dvi kompanijos. Tuo metu buvo akcija, mokėjau 1800 ISK (39 LT) Tačiau už truputi didesnę kainą (2200 ISK) gali nuvežti į reikiamą viešbutį. Galima pirkti bilietą ir atgal, taip pavyktų truputi sutaupyti. Kelionė truko apie 50 min. Autobusų stotis dirba ištisą parą, ten galima ant kėdžių ar grindų pasnausti. Kadangi iki ryto buvo likusios kelios valandos, taip ir padariau-)
          Islandijoje labai populiarus atsiskaitymas banko kortelėmis (netgi visuose autobusuose), todėl keistis daug pinigų dėl nepalankaus kurso nenaudinga. Grynųjų pinigų galbūt gali prireikti tik kalnuose ar kitose nuošalesnėse vietose.
          Iš šios minėtos autobusų stoties dauguma autobusų 8 val. išvyksta į skirtingas Islandijos vietas, ir dažnai į tolimesnius regionus tai būna vienintelis reisas tą dieną. Į kalnų regionus vyksta autobusai paaukštintais ratais dėl sunkiai pravažiuojamų upelių, ugnikalnių pelenų sluoksnių ir pan.
          Mano tikslas – Landmannalaugar regionas (stovyklavietė), iš kurios prasideda (arba ten baigiasi) kaip minėjau populiariausias Islandijoje, į gražiausių pasaulyje pėsčiųjų žygių trasų TOP-us patenkantis, kaip skelbiama 5-6 dienų trukmės pėsčiųjų takas.  Atstumas nuo Reikjaviko – 195 km.  Kaina perkant bilietą pirmyn ir grįžimui atgal iš bet kurios to regiono vietos  (su Hiking Passport, kurį išduoda nemokamai) – 11500 ISK (252 LT) Autobusas ( su vienu, apie 30 min. trukmės sustojimu) važiavo 4,5 val. Visą kelią lijo, buvo apsiniaukę, rūkas, nieko nesimatė. Temperatūra apie 8-10 laipsnių šilumos. Važiavome šalia Hekla ugnikalnio, tačiau dėl blogo oro matomumas siekė gal tik iki 50 metrų. Atkreiptinas dėmesys nuomojantiems automobilius - iki minėtos vietos privažiavimas galimas tik visureigiais.
          Norintiems pasiskaityti ir pamatyti  regiono vaizdus – labai daug informacijos internete įvedus paieškos žodį Landmannalaugar. Keletą tikrai įdomių ir naudingų filmukų rasite www.youtube.com.
          Landmannalaugar stovyklavietė pakankamai didelė. Ten yra nemokamas šilto geizerio  vandens telkinys, kuris puikiai tiko po ilgos kelionės. Tik gaila, kad teko skubėti dėl plano jau šią dieną įveikti dalį (apie 25 km.) trasos. Dėl riboto kelionės laiko suplanavau visą, apie 80 km. ilgio trasą įveikti per 2,5 dienos.
          Pirmą šios dienos etapą – iki Hrafntinnusker stovyklavietės (12 km. bendras 490 m. pakilimas)  įveikiau  per 3 val. (13.00-16.00).  Tai vadinamieji „Spalvotieji kalnai“, geizeriai, sieros kvapas, atvirose vietose labai stiprus vėjas ir pakankamai daug žmonių trasoje. Turbūt vienas iš įspūdingiausių etapų.
           Antrą dienos  etapą – iki Alftavatn stovyklavietės (12 km. bendras 490 m. leidimasis žemyn) įveikiau  per 3,5 val. (16.45-20.30)  Jau skirtingas kraštovaizdis, dalis trasos buvo padengta  sniegu.
           Bendras pirmos žygio dienos rezultatas – apie 25 km. per 7 val. Alftavatn stovyklavietėje yra prausyklos, karšto vandens, galima pasigaminti valgyti. Čia palapinėje ir  pernakvojau.
3-oji kelionės diena 2013-07-12 (penktadienis)
          Alftavatn-Emstrur ( apie 15 km. 40 m. leidimasis). Etapą įveikiau per 5 val. (7.00-12.00) Laikas gaištamas dėl trasoje pasitaikančių sraunių, šaltų, iki kelių ir giliau siekiančių upelių, kuriuos tenka perbristi, ieškant seklesnės vietos, persimaunant tam skirtus batus. Šią dieną jau lijo su pertraukomis, oro temperatūra apie 5 - 8 laipsnius šilumos.
          Emstrur stovyklavietėje palapinės statymas kainuoja apie 1100 ISK (25 LT), nakvynė namelyje ant gultų iš anksto rezervavus - apie 5000 ISK (110 LT) Kol pailsėjau, įkroviau fotoaparato akumuliatorių už tam tikrą mokestį. Stovyklavietėje oro temperatūra apie 13 val. – 5 laipsniai šilumos.
          Antras dienos etapas Emstrur-Tosmork (apie 16 km.. 300 m. leidimasis). Sugaišau 5,5 val. 13.00-18.30 dėl nukrypimo nuo trasos ir pakankamai „rimto upelio“. Trasa vėl gana graži ir įdomi.
          Bendras antros dienos žygio  rezultatas – apie 32 km. per 11 val. Torsmork regione yra keletas stovyklaviečių, iki ten atvažiuoja autobusai, taigi ten galima baigti (arba pradėti) žygį.
          Užkluptas lietaus puikiai praleidau laiką stovyklavietės virtuvėlėje gerdamas kavą ir pailsėjęs dar tą patį vakarą nusprendžiau pasiekti Bazar stovyklavietę. Vėl teko įveikti „sudėtingą upelį“. Apie upelius – kadangi Islandijoje tomis dienomis daug lijo – manau geresniu oru upeliai lengviau įveikiami.
          Stovyklavietę pasiekiau jau vėlai, bet dėl Islandijos šviesių naktų sunkumų nebuvo. Nakvojau gražioje gamtoje šalia Bazar stovyklavietės.
4-oji kelionės diena 2013-07-13 (šeštadienis)
          Išaušo trečioji žygio diena. Stovyklavietė Bazar.  Startavau 7.00 val.  Trasa prasideda labai gražiu pakilimu. Pradžia buvo sunki, nes bendras pakilimas iki 1.000 m. Būtina apsirūpinti geriamu vandeniu, nes nebus kitų stovyklaviečių iki pat finišo.
          Prasidėjo lietus, kartais labai stiprus, kuris tęsėsi 9 val.  iki pat finišo . Takas veda per Eyjafjallajokull ugnikalnį, dėl kurio išsiveržimo 2010 metais neskraidė lėktuvai.
          Dalis trasos buvo padengta sniegu, dėl rūko ir lietaus vos matėsi žymėjimai. Sutikau tik keletą žmonių.
          Leidimasis nuo ugnikalnio labai gražus – trasa veda palei krioklius. Tik dėl lietaus ir rūko matomumas labai ribotas.
          Po 9 val. (su keliomis labai trumpomis pertraukėlėmis) žygio lietuje pasiekiau Skogar stovyklavietę. Čia yra šios nuostabios, labai skirtingos kraštovaizdžiu pėsčiųjų trasos pabaiga (arba pradžia, nes galimas ėjimas ir atvirkštine tvarka, tik bus daugiau pakilimo aukštyn).
           Šią dieną, galbūt dėl oro sąlygų sutikau vos keletą keliautojų. Tačiau prie krioklių jų daug – matomai daugelis pasivaikšto trasos pradžioje. Dar kartą įsitikinau, kad būtini patikimi rūbai nuo lietaus.
          Visa,  apie 80 km. ilgio trasa įvairiuose aprašymuose apskaičiuota 4-5 ar 6 dienoms. Dėl laiko stokos ją  įveikiau per 2,5 dienos, nors manau kad esant geram orui optimalus variantas esant geram fiziniam pasiruošimui ir  neskubant – 3-4 dienos.
          Žygio finišas. Skogar stovyklavietė labai kukli (nėra net atskiros virtuvėlės, tik dušai ir tualetai), todėl  nakvynė čia  – ne pats geriausia sprendimas. Šalia eina pagrindinis žiedinis Islandijos kelias, todėl iš čia autobusais jau galima grįžti į Reikjaviką, ar pasiekti kitas Islandijos vietas.
          Nakvynę dėl prasto oro ir šlapių rūbų susiradau netoliese esančio Hotel EDDA sporto salėje ant čiužino. Ten buvo puiki galimybė išsidžiovinti rūbus ir pailsėti. Kaina su įskaičiuotais puikiais ir gausiais pusryčiais – 4000 ISK (88 LT.) Skogar yra ir Islandijos istorijos muziejus (kaina apie 30 LT.) Dabar gailiuosi, kad neaplankiau.
5-oji kelionės diena 2013-07-14 (sekmadienis)
          Po sėkmingo ir įspūdingo beveik 3 dienų žygio kalnais liko įgyvendinti kitus, fiziškai kiek lengvesnius kelionės planus – aplankyti žymiausias Islandijos vietas.
          Netoli  Skogar (apie 33 km.) yra piečiausia Islandijos vieta – gražus miestelis Vik su juodo žvyro paplūdimiu ir šalia esančiomis aukštomis uolomis. (Nuo Vik iki Reikjaviko – 186 km.).
          Iki ten ir atgal važiuoja autobusai. Už kelionę pirmyn mokėjau 1100 ISK, atgal 1000 ISK (iš viso: 45 LT.). Autobusai skirtingų kompanijų, kaina gali nedaug skirtis. Turėjau 3 valandas, per kurias galima spėti apžiūrėti juodo žvyro paplūdimį ir būtinai nepatingėti užlipti ant uolų. Oras buvo puikus, nors netoliese esantys kalnai aptraukti debesimis.
6-oji kelionės diena 2013-07-15 (pirmadienis)
          Ryte 8.30 val. autobusu  iš Skogar išvažiavau į Reikjaviką (kaip minėjau, galioja tas pats bilietas, nes grįžtu iš to paties kalnų regiono). Pakeliui trumpam sustojome prie Seljalandsfoss krioklio, kurį galima apeiti iš vidinės pusės.
          Visur (net autobusuose)  yra begalės reklaminių kelionių  lankstinukų, kuriuos reikia analizuoti dėl skirtingų kainų, maršrutų ir pan. Taip važiuodamas link Reikjaviko išsiaiškinau, kad dar šiandien galiu suspėti į vienos dienos turą Gulfoss krioklys, Geysir, Pingvellir nacionalinis parkas (12.30-18.30 val.), taip sutaupydamas taip brangaus man laiko. Tai vadinamasis „Auksinis Islandijos trikampis“. Iki Gulfoss – 124 km., kiti objektai – jau šalia ir grįžtant atgal.
          Dauguma ekskursijų prasideda kaip tik toje pačioje autobusų stotyje – Reikjaviko  BSI. Sumoki ir važiuoji. Minėto turo kaina 8000 ISK (176 LT). Kitokio, pigesnio būdo pasiekti tas vietas, išskyrus išsinuomotu automobiliu, kaip ir nėra.
Gulfoss kriokiui apžiūrėti buvo skirtos 45 min. – truputi mažai-). Gražu.
          Geysir „iššauna“ kas 5-7 min.  Laiko pakankamai. Įspūdingai atrodo ir šalia esančių parduotuvių bei kavinių interjerai.
          Pingvellir nacionalinis parkas. Ten buvo senosios Islandijos parlamentas.
          Paskutinių dviejų nakvynių vieta – Reikjaviko hostelyje, nutolusiame  apie 3-4 km.  nuo miesto centro. Tai pigiausias mano surastos nakvynės variantas, nors jo teritorijoje galima gyventi dar pigiau – palapinėse. Kaina už dvi naktis 6960 ISK (kartu su 25 LT rezervacijos mokesčiu – 180 LT). Hostelis šiuolaikiškas, jaukios virtuvėlės, kuriose galima pasigaminti maisto, jaukūs poilsio kambariai.
7-oji kelionės diena 2013-07-16 (antradienis)
          Šią dieną, kaip priešpaskutinę kelionės  dieną skyriau vandens pramogoms ir sostinės – Reikjaviko apžiūrėjimui. Pasivaikščiodamas aplankiau įspūdinga „The Sun Voyager“ skulptūra krantinėje,  keičiantį spalvas modernų „Harpa“ pastatą, miesto simbolį – bažnyčią, nuo kurios atsiveria puiki panorama.
          Pagrindinis šios dienos tikslas – Blue Lagoon ( natūralaus šilto geizerių vandens pramogų parkas su pirtimis, poilsio kambariais ir pan.). Kelionė iki jo ir atgal autobusu su įskaičiuotu bilietu neribotam laikui – 1950 ISK (217 LT).  Parkas yra netoli oro uosto, todėl priklausomai nuo skrydžių laiko jį galima aplankyti atskridus ir važiuojant į Reikjaviką, arba vykstant į oro uostą paskutinę dieną. Tokiu būdu pavyktų sutaupyti.  
8-oji kelionės diena 2013-07-17 (trečiadienis)
          Paskutinę kelionės dieną laiko užteko tik trumpam pasivaikščiojimui po miestą ir lauktuvėms. Lėktuvas kilo 15.15 val., todėl apie 12 val. jau išvažiavau į oro uostą. Vilniuje lėktuvas nusileido apie 22 val. (Lietuvos laiku). Iki sekančių kelionių-)

Išlaidos
ISK
LT
Lėktuvo bilietai Vilnius-Reikjavikas-Vilnius (su 20 kg.bagažu)
1477 LT
Autobuso bilietai Oro uostas-Reikjaviko BSI (autobusų stotis)
1800
39
Autobuso bilietai iki Landmannalaugar regiono ir atgal
11500
252
2 nakvynės Hotel EDDA sporto salėje su pusryčiais
4000
176
Autobuso bilietai Skogar-Vic-Skogar
2100
45
2 nakvynės Hostel Reikjavike
6960
180
1 dienos turas autobusu Gulfoss, Geysir,Pingvellir
8000
176
Autobusas ir bilietas į Blue Lagoon
9800
217
Autobuso bilietai Reikjaviko BSI (autobusų stotis)- Oro uostas
1950
43
Papildomai - maistas iš Lietuvos, lauktuvės, smulkios išlaidos
Iš viso: 2605 LT
Pabaigai.  Tai puiki kelionė mėgstantiems gamtą, aktyvų poilsį kalnuose. Klimatas atšiaurus, dažnai besikeičiantis, todėl būtina pasirūpinti tinkamais rūbais, nusiteikti lietui, sniegui ir pan.  Pakankamai brangi šalis. Kaip matote žemėlapyje, aplankiau tik pietvakarinę Islandijos dalį. Bendras kelionės įvertinimas – 9 balai (10-ukui trūko daugiau laiko ir geresnio oro).  Ačiū už skaitymą. Norintiems patarimų – This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it            2014-01-20   Irmantas



Komentarų (1)
1. 2014-01-24 22:42
 
Dar nuotraukas bent kelias reiktų įmesti :)
 
PQ

Parašykite komentarą
Jūsų vardas:
Komentaras:



Apsaugos nuo spamo kodas:* Code

Powered by AkoComment Tweaked Special Edition v.1.4.3

Atnaujinta ( Trečiadienis, 22 sausio 2014 )
 
< Atgal   Kitas >