2013 11 16 - 26 Kanjoningas Madeiroje Spausdinti Siųsti el.paštu
Sekmadienis, 10 lapkričio 2013
Kanjoningas Madeiroje.

Ribeira Funda

Pirmą kartą nutarėm aplankyti Madeiros tarpeklius. Pasirinktas laikas gavosi lapkričio antra pusė. Pagal tikimybių teoriją pataikyti į gerą orą buvo ne pats tinkamiausias. Kažkiek rizikavom. Bet visgi mums pavyko per daug nešalti ir būti nesulytiems. Vidutinė oro temperatūra dieną ir naktį buvo plius 18 C. Planavome per 9 dienas įveikti 5 maršrutus, aplankyti aukščiausią Madeiros viršūnę ir kas be ko pasivaikščioti levadomis. Vietoj 5 numatytų maršrutų įveikėm 6.

Nuotraukos čia

Pirmas mūsų pasirinktas tarpeklis buvo Ribeira Funda , III sudėtingumo kategorijos, aukščiausias nusileidimas 60 m. Nesunkiai randamas, pabaiga prie vandenyno, pasitraukimas paprastas, tarpeklis nėra ilgas, gražus, vertas dėmesio. Įveikėme per 3 val 30 min.

Ribeira Inferno

Antras tarpeklis Ribeira Inferno, IV sudėtingumo kategorijos. Nusileidimą pradėjome nuo Levada Faja do Rodrigues, baigėme prie seno kelio netoli vandenyno. Maršrutą įveikėme per 7 val 30 min, bendroje sumoje su prisitraukimu ir grįžimu namo užtrukome 12 val. Nepaisant labai ilgo maršruto diena neprailgo, tarpeklis skaitomas vienas gražiausių Madeiros tarpeklių. Ir iš ties jis nuostabiai gražus, jokio išankstinio pasitraukimo galimybių tiesiog nėra, kelias vienas – žemyn iki vandenyno. Sienos aukštos ir birios, apaugusios vešlia augmenija, daug šoninių krioklių. Pasivaikščiojimas kaip pasakoje. Virvių ilgis reikalingas – dvi po 55 m.
Trečią dieną praleidome pasivaikščiodami prie vandenyno. Reikėjo kažkiek poilsio. Keliavome nuo Seixal iki Porto Maniz.

Trečias mūsų tarpeklis Ribeira do Alecrim. Šią dieną nusprendėme įveikti du maršrutus, atrodė laiko turim, orai leidžia, diena nusimatė gieda, nors oro temperatūra ryte buvo + 12 C. Kažkiek pasileidę keliu link Levada Risco įlindome į pirmą mūsų dienos maršrutą. Šlapiais akmenimis ir kriokliais leidomės iki 80 m krioklio, tai buvo mūsų numatyto maršruto pabaiga. Tokio ilgio virvių mes neturėjom ir žinojome, kad prieš jį yra išlipimas ant levados. Buvo įdomu, visi degėme noru laiku pasitraukti, neatsidurti aklavietėje. Tarpeklių sienos aukštos, birios ir stačios. Pastebėjome tiltą per kurį tekėjo levada, sėkmingai išlipome ir toliau levadomis pajudėjome link Ribeira do Aqua Negra III sudėtingumo kategorijos tarpeklio. Pradžia smagi, galimas šuolis iš daugiau nei 10 m. Tuo sėkmingai dauguma iš mūsų pasinaudojo. Tarpeklis linksmas, daug stačių krioklių ir siaurų vietų. Virvių ilgis 40 m. Maršrutą baigėme Alecrim ir Aqua Negra santakoje, toliau stačiu šlaitu taku aukštyn link levados. Tarpeklyje užtrukome 3 val., o dienos žygius baigėm jau temstant.

Aqua Negra

Penktas mūsų tarpeklis Rebeira do Passo IV sudėtingumo kategorijos. Maršrutą pradėjome nuo levados Grande ou Canal Norte, baigėme levadoje Faja do Rodrigues. Tarpeklis ištisa stačių nusileidimų trasa, kurie seka vienas po kito. Virvių ilgis reikalingas po 60m. Kaip ir visi tarpekliai stebino savo grožiu, spalvų įvairove ir stačiais nusileidimais. Maršrutą įveikėme per 4 val.

Pico Ruivo 1862 m. Rytas buvo kaip ir žadantis lietų. Veikėme pagal numatyta planą, trekas per aukščiausius Madeiros kalnus. Visgi prognozes išankstinės pasiteisino, pakilome virš debesų, puikus reginys, pridedantis savotiškos mistikos. O pats gamtovaizdis neįtikėtinas kalnų formomis, spalvomis ir sudegusio miško apsuptimi. Išties keista buvo save stebėti žvelgiant į sudegusio miško peizažą, kai viduje mastai, kad visa tai dar prideda daugiau grožio ir žavesio. Turbūt tai vienintelė vieta kai sudegęs miškas puikia derėjo prie gamtovaizdžio. Gavosi puiki diena, puikus trekas. Prasibastėme visą dieną.
Šeštas tarpeklis Ribeira do Seixal, III sudėtingumo kategorijos. Prisitraukimas prie maršruto Seixal upes vaga iš apačios taku, po to jis suka į kairę ir stačiu šlaito taku kilome link levados. Prisitraukimas toliau levada Seixal iki pačio tarpeklio. Maršrutą įveikėme per 3 val 30 min. Virvių ilgis reikalingas 60 m. Geras ir gražus tarpeklis, vertas dėmesio.
Madeiros tarpekliai turi savo išskirtingumas, Lyginant su Korsika čia žymiai statesni ir ilgesni nusileidimai, 80 m virvės čia jokia paslaptis. Turint tokio ilgio virves pasirinkti maršrutus žymiai lengviau. Nėra daug galimybių saugiai pašokinėti į vandenį, bopslėjai retai pasitaiko, bet statųs ir ilgi nusileidimai. Galimybių saugiai palikti tarpeklį maršruto viduryje pasitraukiant per šlaitus nėra įmanomi. Sienos stačios, birios ir labai apaugusios augmenija. Tarpekliuose maršrutai puikiai prakalti taškais. Didžiausia problema surasti informaciją apie maršrutus. Knyga apie kanjoningą yra išleista, tik prekyboje jos senai nėra. Mūsų bandymai ją rasti nepasiteisino, informaciją rinkome internete. Kitas svarbus momentas, čia reikia registruotis apie norimus įveikti maršrutus. Leidimai gaunami nesunkiai, bet išanksto Madeiros pako direkcijoje.

Dalyviai : Rolas, Tania, Edmundas, Vytautas, Lina, Kęstutis, Andrius, Erikas.

1. 2013-11-10 22:55

Liko 6 dienos iki naujo nuotykio!!! Ir vel adrenalinas kyla po truputi ;) Laukiu suoliu i vandeni, ir Edmundo saltiu;)

Vytautas
2. 2013-11-11 11:36

Sveiki, ankstesnese naujienose rasete, apie kelione i Madeira kitu metu pavasari. Ar pasikeite planai? Ar ketinate organizuoti kelione?

Asta
3. 2013-11-11 14:47

Viskas išlieka planuose. :) Nieko neatsisakome.
Čia kolektyvas važiuoja atrasti sau ir kitiem tarpeklius Madeiroje. Žinome, kad jie žavūs ir gražūs. bet geriau viena karta pamatyti, nei kelis kartus išgirsti. Nusimato šlapias reikalas. :eek

4. 2013-11-15 16:21

Rytoj į kelionę. Nusimato šlapiais reikalas. :zzz

5. 2013-11-18 13:55

Iveikėm pirmą tarpeklį. Gražus spalvotas. Pabaiga prie vandenyno. Oras geras, vanduo šiltas, net vandenyne. Viskas puiku.

6. 2013-11-19 11:29

Vakar įveikėm vieną gražiausių mano gyvenime tarpekliu. Ispudingas ilgas ir leidimosi metu jis žavėjo, noras buvo visą jį išsinešti video kamėroje. Viso su prisitraukimu atsitraukimu ir tarpekliu užtrukome 12 val. Poguliali:)

7. 2013-11-21 07:24

Vakar įveikėm 2 tarpeklius. Gera diena gavosi, saulėta bet šalta. Vienu žodžiu varom. Gražu :)

8. 2013-11-22 08:04

Įveikėm dar vieną tarpeklį. Gražus, aukšti nusileidimai. Idomi diena gavosi. Pirmą kartą neperilgai. Šiandien į viršune.

9. 2013-11-23 13:53

Užlipom į viršune. Su orais sekėsi, vaikščiojom virš debesu, aukščiau tik saulė. Vaizdai nepakartojami. Rytoj į tarpeklį.

10. 2013-11-27 13:23

Buvo nereali kelionė, su ispūdingais tarpekliais ir smagiais nusileidimais, bei begalę laiptų.......... :) Dėkui vadovams ir bendrakeleiviams !!!!!!!!!!!!
Lauksim naujų iššūkių :)

Vytautas
11. 2013-11-28 10:17

Puikūs Madeiros tarpekliai. Tikrai neteko nusivylti. Su orais puikiai pasisekė, vidutinė temperature naktį ir dieną buvo 18 C šilumos. Tarpekliai ilgi ir status, daug nuostabių ir stačių nusileidimų. Drasiai galiu teigti, kad Madeiroje 80 m virvės įprastas dalykas, norint įveikti pasirinktą tarpeklį. Mes šiows kelionės metu įveikėm 6 maršrutus. Ilgiausiai užtrukome Inferno tarpeklyje, įskaitant prisitraukimą, tarpeklį ir pasitraukimą - 12 valandų. Išties jis yra pats gražiausias iš įveiktų tarpeklių. Kiti ir nedavė liūdėti. :)
Madeiroje yra priskaičiuota daugiau nei 100 tarpeklių, įdomių tarpeklių mano manymu yra apie 20. Taip kad dar puiki proga bus grįžti. :zzz

12. 2013-11-29 12:23

Kelionė su puikiais vadovais ir bendražygiais buvo kupina nuotykių, įspūdinga, įdomi, nepaprastai graži. Noriu dar :)
p.s. kad vyrai ant rankų panešiotų :grin

Lina
13. 2013-11-29 18:20

Dėkui chebra už kelionę, vadovams už rūpestį, o hidrokostiumui, kad nepraleidžia ne tik vandens bet ir kvapo :grin :grin :grin
Čia aš apie tą žemiausią nusileidimą :zzz

Erikas
14. 2013-12-18 11:26

Super video ir nuotraukos. Įdomu kada bus planuojama sekanti panaši kelionė, mielai prisijungčiau, turiu patirtį (mob. 61042007)

Aurimas
15. 2013-12-19 07:29

Sekanti kelionė planuojama kitais metais rugsėjo antroje pusėje.
This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it

Rolas

Atnaujinta ( Ketvirtadienis, 30 birželio 2016 )