2014 05 10 - 21 Kanjoningas Kretoje Spausdinti Siųsti el.paštu
Penktadienis, 09 gegužės 2014
Kanjoningas Kretoje gegužės mėnesį.
Anot vietinių kanjoningistų geriausias laikas užsiimti šiuo sportu yra kovo mėnuo. Tada vandens bėgančio žymiai daugiau, o tai išties yra gerai. Mūsų atveju bėgančio vandens aptikdavom tik maršruto pradžioje, po to jis buvo surenkamas vamzdžių pagalba ir sėkmingai nutekinamas į šiltnamius. Tiek mes jo ir matydavome. Gilių baseinų kaip ir išlikę, bet vanduo juose kaip ir turėjo lengvą sieros kvapą. Ne pats maloniausias jausmas. Bet be viso to, žiūrint į tarpeklių viršų ir šonus – jie gražūs, net gi labai. Ha ir Panagia tarpeklius įrašyčiau kaip vienus gražiausius tarpeklius matytus aplamai.

Ha

Rolo nuotraukos čia:
Dominyko nuotraukos čia:

Tarpekliai Kretoje išskirtinai yra išsidėstę vienoje vietoje, tik Ha tarpeklis yra šiaurinėje pakrantėje.

Kria Vrisi tarpeklis. Tik lietaus atveju jis būna šlapias, paprastai čia vanduo nebėga. Sudėtingumas + III.  Prisitraukimas nuo Kria Vrisi kaimo 2,5 val.,nusileidimo trukmė 5 val. Ilgiausias nusileidimas 95 m, yra tarpiniai taškai, kur galima persikabinti virves. Nusileidimų virvėmis 18. Prakaltas taškais gerai.  Matytus vaizdus įvertinčiau šiaip sau.

Kria Vrisi

Tai vienintelis tarpeklis kurio mes neįveikėm iki galo, pritrūko laiko. Turėjome dar vieno dalyvio važiuoti pasiimti.
Arvi tarpeklis. Pradžioje vanduo tekėjo, po to į vamzdžius sutekėjo ir bėgančio vandens nebeliko. Baseinai kurie liko su vandeniu buvo ne patys maloniausi. Pats tarpeklis iš ties labai gražus, labai siauras, aukštos sienos, po ilgiausio nusileidimo ( 82 m) žvilgsnis į žydrą dangų užsidaro, toliau tenka keliauti su cilopų pagalba. Sudėtingumas IV kategorijos. Nusileidimu virvėmis 10. Mūsų atveju sudėtingumą įvertinčiau žemesnį, nes nebuvo bėgančio vandens. Bet kokiu atveju tarpeklis vertas dėmesio. Prisitraukimas 5 min, maršruto trukmė 3 val, jai neturint antros mašinos pasitraukimas į kalną 7 km. Mūsų atveju taip ir buvo, gerai kad turėjome du mėgstančius bėgioti.

Arvi

Portela tarpeklis. Pradžioje bėgančio vandens buvo daug, bet po pirmo tarpeklio susiaurėjimo jis dingo į vamzdį. Čia pirmoji staigmena buvo po pirmo nusileidimo, pakliuvom į uždarą baseiną, kurio pabaigoje laukė stati šešių metrų siena. Parsiropšti nebuvo sudėtinga. O staigmena – tuščių plastikinių butelių sankaupa – kapinynas. Pro juos išlįsti tikrai buvo nemalonu. Kad juos išplautu reikalinga ne vienos dienos liūtis. Matyti toks reiškinys jau senokai buvo. O kaimas yra aukščiau, niekas galvos nesuka ir šiukšles kai arabai meta į upės slėnį, tikėdami, kad potvyniai juos nuplaus.
 Portela

Toliau viskas kaip ir susitvarkė. Tarpeklis iš ties gražus, daug gražių ir siaurų nusileidimu. Viso nusileidimų buvo 23, aukščiausias 35m. Priklausomai nuo vandens lygio yra V sudėtingumo kategorijos. Tarpeklis ilgas, užtrukome 6 val. Prisitraukimas 5 min, atsitraukimas vėl priklauso nuo turimos antros transporto priemonės. Mūsų atveju jis užtruko 1,5 val. Įvertinčiau kaip vieną gražesnių Kretos tarpeklių.
Kavousi tarpeklis. Trumpas, bet labai gražus tarpeklis. Mums buvo sausas nuo pradžių. Vos dvi valandas užtrukome jį įveikinėdami. Prisitraukimas apie 1 val., atsitraukti praktiškai nereikia, išeinama tiesiai prie mašinos. III sudėtingumo kategorijos, nusileidimu su virvėmis 11, aukščiausias nusileidimas 25 m.
Visi tarpekliai baigiasi netoli jūros. Maudynės garantuotos.

Kavousi

Tsoutsouros tarpeklis. Trumpas, mūsų atveju vėl buvo sausas, pradžioje kažkiek vandens buvo, bet baigėsi nusileidus vos kelis krioklius. II sudėtingumo kategorijos, nusileidimų su virvėmis 13, ilgiausias nusileidimas 32 m. Gražus ir švarus, aukščiau kaimų nėra, šiukšlinti nėra kam. Tarpeklį įveikėm per dvi valandas. Maršruto pabaiga kaime. Iki mašinos 5,5 km prašėm vietinių nuvežti.
 Tsoutsouros

Abas tarpeklis. Pagal pradinį planą planavome jį eiti. Bet atvažiavus ir apžiūrėjus pagrindinį jo akcentą – 140 m krioklį, atsisakėme juo leistis. Persisegimo taškai yra kas 45 m, 30 m, 30 m ir 35 m. Komplikuota tarp 45 m ir 30 + 30 m, neigiamas kampas. Pritrūkom dar vienos ilgos virvės, kad netektu pasikabinti visai grupei per vidurį krioklio. Nusileidus šiuo kriokliu toliau viskas paprasta. Nuo pradžių buvo bėgančio vandens, matyti ir toliau jo buvo. Tarpeklis V sudėtingumo kategorijos. Užtat turėjom puikią nakvynę ant galingo skardžio.

Abas

Lapathos tarpeklis. Pagaliau pamatėm kitokią Kretos gamtą. Išties gražu buvo paklus 1300 m aukštį. Visai kitokia augmenija, tarpeklis ir visai kitoks, atviresnis, daug žalumos. Sudėtingumas III kategorijos, nusileidimų 28, ilgiausias 87 m. Ilgiausias nusileidimas kažkiek komplikuotas buvo, pritrūko 5 m virvės, gerai kad per visą virvės ilgį ji išsitempė ir mums leido saugiai nusileisti. Krioklio paskutiniai nusileidimo metrai yra su neigiamu kampu. Persisegimo virvės taškai per krioklio vidurį yra. Tarpeklį įveikėme per 5,5 val. Pasiimti paliktą mašiną būtu keblu. Vytautas šią dieną pasiaukojo ir nėjo šiuo tarpekliu.

Lapathos

Vertas dėmesio tarpeklis. Dar ir švarus.
Ha tarpeklis. Tai pats gražiausias Kretos tarpeklis. Aš asmeniškai jį įrašyčiau į jau matytų tarpeklių dešimtuką. Ką jau ką, bet jį tikrai reikia pamatyti.

Ha

Mūsų atveju vandens tekančio buvo tik pradžioje ir gilios balos tarpeklio eigoje. Yra 12 m nušokimo galimybė. Kas link jo grožio, tai sunku trumpai aprašyti. Išties siauras viso maršruto eigoje, aukštos sienos, nusileidimas seka vienas po kito, nuobodžiauti nėra kada. Sudėtingumas IV kategorijos, nusileidimų virvėmis 28, ilgiausias nusileidimas 35 m. Maršrutą mes įveikėme per 5,5 val. Pasiimti paliktą mašiną komplikuota, ji buvo palikta už 15 km. Pradžioje važiavome su taksi, vairuotojui mūsų kelias labai nepatiko, vis bandėm sakyti, kad liko nedaug, trumpinom kelią visokias žodžiais. Visgi teko paskutinius 4 km suvaikščioti pėstute.
Panagia tarpeklis. Tai vėl gi vienas gražiausių Kretos tarpeklių, kurį tikrai reikia aplankyti. Trumpas, vos 2 val., sausas. Prisitraukimas ir atsitraukimas nesudėtingas. II sudėtingumo kategorijos. Tarpeklis labai siauras, nusileidimų su virvėmis 11, ilgiausias 15m.

Panagia

Kelionės metu įveikėme 8 maršrutus. Hidro kostiumus naudojome Arvi, Porteloje, Ha tarpekliuose. Be jų būtu šalta, maršrutai ilgi, saulės nėra daug, nori nenori bet tenka juose išsimaudyti, nors ir vandens tekančio praktiškai nėra, bet gilios balos. Visi įdomūs tarpekliai yra koncentruotai pietinėje pakrantėje, 60 km spindduliu.
Pačią salą nelabai išmaišėme. Aplankėm tik Balos. Tikrai graži vieta, ypač kai nėra daug turistu. Dar ne sezonas.

Balos

Dalyviai: Rolas, Tania, Vytautas, Dominykas, Andrius, Inga, Nerijus, Milda, Jolita

1. 2014-04-01 13:47

Grupė surikta. Naujas maršrutas, nauji įspūdžiai.

2. 2014-05-11 09:18

Sveiki kajoningistai, ar isvaziavot?
Rolai,ar rasysi kai sekasi Dievu saloje?

Liutauras
3. 2014-05-14 10:31

Viskas puikiai. Šiandien trečią tarpeklį imsim, 8 val. Mobiliakai nusėdo, nėra kur pakrauti :)

4. 2014-05-15 13:51

Įveikem 4 tarpeklius. Vandens tekančio praktiškai nėra. Tik gylios balos. Reikia važiuoti kova.

5. 2014-05-15 17:16

Tai niekas suoliuku i vandeni ir nepadarys? - o sitiek treniravau chebra:)

Edma
6. 2014-05-20 07:39

Įveikėm tarpeklių maratoną. Viso 8. Paskutiniai 2 gražiausi. Viskas puikiai. Liko Balos paplūdimys.

7. 2014-05-21 21:57

Jau namie. Įveikėm 8 tarpeklius. Devinto tarpeklio pradžią apžiūrėjom. Pritrūko dar vienos 80 m virvės, kad sklandžiai ir užkart nusileisti nuo 140 m krioklio.
Kretoje kanjoningas geriausias kovo mėnesį pagal vietinių atsiliepimus. Gegužis paskutinis mėnesis kai dar įmanoma aptikti vandens, tiesa tokia, kad balos stovinčio vandens ir ne visada malonu į jas leistis. Bet tarpekliai įdomūs ir labai gražūs.
Kaip ir viskas puikiai. Buvo įdomu. Tik graikai kaip ir arabai nemato šiukšlių. Dažnai susidarydavo įspūdis, kad esam kad ir Egipte. Bet vietinis maistas kažkiek gražindavo pas graikus. Išties jis skanus.
O daugiau įspūdžiu bus vėliau. :)

Rolas

Atnaujinta ( Antradienis, 29 sausio 2019 )