2013 10 19 - 11 02 Jordanija tarp merginų Spausdinti Siųsti el.paštu
Ketvirtadienis, 10 spalio 2013

Jordanija 2012 spalio 19 – lapkričio 2.

Jebel Rum

Dalyviai: Rolas, Darius, Rytis, Sandra, Svajonė, Jurgita, Lina, Ilona, Raminta, Rūta, Vaiva, Virginija.

Nuotraukos čia:

Jordanija tarp merginų. Tai būtu trys vyrai ir devynios merginos.
Ši kelionė man prasideda neįprastai, keliauju link Jordanijos be savo grupės. Skrendu į Amaną keliomis dienomis ankščiau suorganizuoti trumpą žygį tarptautinei kompanijai Jordanijoje, konkrečiau – užlipti į Jebel Rum viršūnę. Viskas kaip ir įprasta, dešimtas kartas kai lipsiu į viršūnę. Skirtumas tik tai, kad kolektyvas nežinojo ką veiks ir kur važiuoja, išskyrus organizatorius. Labai nesiplėsiu kas ir kaip, bet visgi apmąstyti turėjau daug ką.
Su žaviuoju kolektyvu susitikom prie Raudonosios jūros. Jie keliavo per Izraelį, kirto sieną Akaboje. Šį kartą viskas buvo paprasčiau kertant sieną ir bendraujant su turizmo policiją, visa alpinistinė įranga buvo atskraidinta per Amaną, kur kažkaip nekimbama dėl jos ir nereikalaujama turizmo organizatorių palyda. Visos kelionės nėra panašios viena į kitą dėl reikalų su turizmo policija, norint keliauti kitaip. Vis kažkur mokaisi, darai išvadas ir vėl kažkur klysti. Paprastai tai atsiliepia finansiškai. Šių metų klaida - padaryta mano viza ant bendro lapo su pirmąją grupe. Ko rezultate aš neturėjau vieno reikšmingo antspaudo savo pase. Kaip ir suvokiau po laiko šią problemą, bet laukiau kelionės pabaigos. Ir kertant sieną, vykstant į Izraelį taip ir atsitiko. Nenorėjo išleisti, bet visgi susimokėjus papildomai už vizą išleido. Daug sugaišto laiko ir nervų.
Kelionė prasidėjo prie Raudonosios jūros, šiltas vanduo, vėjuota diena, nelabai koks matomumas nardant, nes vėjas sudrumstė vandenį. Rifas gal toje vietoje nėra pats gražiausias, bet gerame matomume jis visai gražus. Dieną praleidome, panardėme, apsidaužėme į rifą dėl didelio banguotumo ir kitą rytą išvažiavome link Wadi Rum dykumos. Trijų dienų žygis, man jau įprastas maršrutas, kitiems tai kažkas naujo ir nematyto. Karšta baisiai nebuvo, trekinti puikus oras.

Dviejų dienų kopimas į Jebel Rum viršūnę. Kaip visada linksmai, gal ir su nuovargiu, gal ir su nedidelę baimę, bet puikiai. Visi, padedant vieni kitiems užsiropštėm ant viršūnės. Temstant leidomės link nakvynės vietos, kažkiek pritrūko laiko. Antrą dieną nusileidome nuo viršūnės. Po pietų pajudėjome link Petros. Toliau tūsas Petroje.

Antra kelionės dalis – tarpekliai. Pirmas mūsų įveiktas tarpeklis – Wadi Feid. Tiesą sakant leidausi su nerimu, pavasarį Tania turėjo grįžti, nes visi kabliai buvo suniokoti ir apgadinti. Tam reikalui buvau pasiruošęs kalamus kablius ir nusipirkau plaktuką. Visa laimė neprisireikė jo, kabliai naujai buvo sutvarkyti. Be problemų įveikėme dvylikos krioklių tarpeklį. Jis išties žavus ir skaitomas sudėtingiausiu Jordanijos tarpekliu. Trečios dienos ryte išėjome į Wadi Arbah dykumą. Graži vieta,  kalnų grandinės pabaiga, staigiai pereinanti į lygumas su nusėta akmenų. Ši dykuma yra žemiau jūros lygio. Punktualiai atvažiuoja Achmedas ir važiuojam prie Negyvosios jūros – 420 m žemiau jūros lygio. Neperilgiausios maudynės ir purvo vonios. Tiesa sakant pirmą kartą sunkiai iškrapščiau merginas. Nors ir sūri ir karšta aplinka, bet ko nepadarysi dėl grožio. Vykstame prie antro mūsų tarpeklio – Wadi Karak. Kuris baigėsi dar neprasidėjęs. Nusileidimas iki tarpeklio pradžioje sodų keliuku, kuris vingiuoja stačiu šlaitu link upės, po to pereinantis į kalnų takelį. Vos tik nusukus nuo kelio viena mergina eidama tuo taku paslydo, griuvo ir sulaužė koją. Kaip ir vieta nesudėtinga, gal kažkiek paskubėjom, gal trūko atidumo. Tiesiog nesėkmė. Kaip ir gerai, kad pradžioje, vos tik nusukus nuo kelio, nesunkiai suradome mašiną, kuri nuvežė iki pagrindinio kelio. Toliau greitoji, turizmo policija, daug gerų ir blogų emocijų. Lūžis pasirodė sudėtingas, reikalaujantis operacijos. Tvarkėm tolimesnius veiksmus per draudimą, kadangi buvo vakaras, tai pradžioje ką galėjome padaryti, tai užregistruoti nelaimingą atvejį. Visas reikalas, kad operaciją galėjo atlikti tik Amane, o mes buvome 100 km nutolę nuo jo. Ligoniui atliko pirmąją medicininę pagalbą, mus paleido ir mes apsistojome viešbutyje. Kol nebuvom gavę leidimo toliau veikti iš draudimo kompanijos, turėjome laukti. Tai iš pat ryto kas buvo sveiki nuvažiavome link mūsų trečio numatyto tarpeklio – Wadi Ibin Hammad. Nepaisant visų nesklandumų norėjau, kad jį pamatytu. Jis trumpas, bet išties gražus. Iki jo turėjome ateiti pėsčiomis jai būtu buvę viskas tvarkoj. Deja atvykome prie jo kaip turistai. Grįžus toliau tvarkėm reikalus su draudimu. Kažkaip ilgokai viskas užtruko, ligoninė nenorėjo ką nors daryti be realių pinigų, o mes tokios sumos grynųjų pinigų neturėjome. Daug skambučių ir tik pavakare ligonis pajudėjo link Amano, kur turėjo atlikti operaciją. Greitąją turėjome suorganizuoti patys, kažkaip draudimas jos nepajėgė suorganizuoti skambučiais. Neapsėjome ir be vietinių pagalbos, sunkoka susigaudyti vietinėje aplinkoje, kas kur ir kada. Didžiausias kuriozas buvo nunešti stačiais laiptais ir siauru koridoriumi iš trečio aukšto į apačią. Vietiniai net gaisrininkus iškvietė. Visgi apsėjome be jų pagalbos, baisu buvo kad išmes. Išlydėjome ligonį su palyda, o patys be alkoholinėje šalyje kažkaip gavom stiprių gėrimų ir gerai atsipalaidavome, tada užmigome.

Ryte pajudėjome ir mes link Amano, kitą dieną į Jeruzalę. Svajonei atliko sėkmingai operaciją ir ji su draudimo pagalba grižo keliomis dienomis vėliau. Jau ne pirmą kartą tenka naudotis Jordanijoje medicinos įstaigomis. Gal iš pirmo žvilgsnio ir kelia nerimą ir baime ligoninės. Bet  nepastebėjau nieko keisto, tikrai šalis šiuo atžvilgiu civilizuota ir žino ką daro. Svarbu tokiems atvejams turėti tinkamą draudimą.

1. 2013-09-30 07:07

Sveiki, ar yra dar vietu?

Kriste
2. 2013-09-30 12:57

Grupė jau pilnai susirinkus. Laukia kelionės. :eek

3. 2013-10-20 12:38

Chebrite jau Jordanijoje, deginasi prie Raudonosios juros. Viskas ok.

tania
4. 2013-10-23 12:21

Dykuma iveikem. Oras geras. Chebra puiki. Rytoj i kalna. Viskas ok. Rolas

5. 2013-10-26 07:40

Sulipom į viršunę. Linksmai ir su dainą. Nieks nieko nebijo, net neidomu. Vykstam į Petra. Salemas iš paskos, per daug graži grupe.

6. 2013-10-26 20:06

Aplankėm Petra. Pirmą kartą su mumis ir Salemas buvo. Rytoj į Wadi Feid.

7. 2013-10-29 15:42

Išlindom iš tarpeklio. Feid naujai perkaltas saugos taškais.Plaktuką ir kablius bereikalo vežiau.Viskas puikiai. Vykstam prie negyvosios juros.

8. 2013-10-30 15:29

Žygius baigėm. Rytoj į Amaną. Orai vėsta, laikas namu link.

9. 2013-11-01 20:50

Jeruzalėje. Rytoj Vilniuje.

10. 2013-11-03 10:21

Kaip ir po kelionės. Viskas kaip ir gerai, kaip ir ne. Su viskuo susitvarkėm, keliavom, lipom, leidomės. Tik likimas pakišo mums kalnų takelį, kuriuo turėjome nusileisti iki Wadi Karak tarpeklio. Viskas paprasta, bet pasekmė - gipsas. Nesekmingas batonas ir lūžis kojos. Toliau greitoji, ligoninė ir taip toliau. :eek
Kaip ir kas, dar aprašysim.

11. 2013-11-05 19:39

Nereali kelione, nerealus vaizdai, nereali patirtis, nerealus zmones...:)))))

Sandra
12. 2014-05-11 21:56

Jeruzalėje. Rytoj Vilniuje. ukash

ukash

Atnaujinta ( Antradienis, 18 kovo 2014 )