2011 07 20 -31 Alpės. Eigeris 3970 m. Spausdinti Siųsti el.paštu
Ketvirtadienis, 14 liepos 2011

Eiger 3970

Eiger

Tas pats kalnas, tik metai kiti. 2010 ir 2011 metai.

Trumpa kelionė ir minimalūs įspūdžiai.

Trumpa kelionė ir minimalūs įspūdžiai

Prieš išvažiuojant orų prognozės buvo prastos, net labai prastos. Tikėjomės stebuklo. Bet daugiau apsisprendimas vykti buvo suderintos atostogos darbe.

Veikimo planas buvo nukopijuotas nuo sėkmingo pernykščio Šaro, Rasiau ir Skaistės kopimo. Aklimatizacija į Monch ir Jungfrau. Po aklimatizacijos kopimas rytine ketera į Eigerio viršūnę. Kaip ir viskas aišku.

Aklimatizacija

Atvykus supratom, kad prognozės nemelavo. Lyja. Lietus jau pasitiko vos kirtus sieną Lietuvos su Lenkija. Taip iki Šveicarijos Alpių. Mūsų draugai jau keturias dienas sėdėjo ir laukė gero oro. Tolimesnės prognozės rodė, kad lis tris dienas, po to kažkokie langai danguje pasirodys. Kiekvieną rytą draugiškai vaikščiojom į kempingo administraciją, klausinėdami vis prognozių, taip tikėdamiesi kažkokio stebuklo. Tik tiek ir galėjom, vietoj to, kad kažkur lipti.

Alpių pievos

Eigerio viršūnė atsidengė tik trečią dieną vakarop. Ir tai trumpam. Viskas apsnigta ir balta kaip žiemą. Uolinis maršrutas tapo žieminiu įkopimu. Nuo kalnų girdėjosi sniego lavinos. Jungfrau buvo draudžiamas kopti dėl lavinų pavojaus. Su Monchu kaip ir geriau, reikėjo tik geresnio oro.

Su minimalia aklimatizacija vis gi pajudėjom sekmadienį link maršruto pradžios. Pirmą dieną buvom sulipę iki 2800 m. Akivaizdžiai matėsi, kad to mažoka. Bet daugiau galimybių kažkur pasivaikščioti gerų neturėjom.

Kylam link maršruto pradžios

Šaro lydimi pakilome iki pirmo namuko (Qstegg Hutte). Jaukus namukas. Su pečiūku ir kitais gyvenimiškai svarbiais malonumais. Tiesa dušas prieš pakylant paskutinius metrus iki namuko buvo ledinis. Kriokliuko apeiti lengvuoju būdo nėra galimybių. Reikia su drabužiais lysti po juo ir ropštis aukštyn. Kažkur 20 metrų. Sniegui iškritus ir atšalus jis minimalizavosi. Bet malonumas tokiu oru lysti po dušu ne koks. Tuo ir gerai tas pečiūkas su malkomis. Šaras su Merūnu prieš kelias dienas jau buvo pakilę iki namuko. Tada šis krioklys buvo kelis kartus didesnis. Viso ėjimo link jo, Šaras mus gąsdino. Deja, šį kartą jis buvo kitoks, panašus į dušą, o ne į krioklį. Kodą atrakinti duris gavom apačioje. Pasitikėjo, davė nesusimokėjus. Kaina priklausomai kur moki – 25 arba 30 frankų. Namukas tokiomis sąlygomis tikras išsigelbėjimas.

Ledynas

Ankstyvas pirmadienio rytas. Debesys kyla iš apačios. Rūkas, blogas matomumas. Niekaip nesiryžtame kilti aukštyn žinodami, kad dar laukia šalta nakvynė. Laukė dar trys dienos sunkaus darbo blogu oru. Sprendimas nepopuliarus, bet gal būt teisingas – leistis žemyn. Leisdamiesi matėm, kad ši diena geriausia iš tų kurias praleidome prie Eigerio. Bet mums dar reikėjo bent dviejų tokių dienų be šios. Siustos žinutės iš Lietuvos sakė visai ką kitą. Liūdėdami leidomės žemyn. Improvizacijai nesileidome taku, o pasileidome su virvių pagalba tiesiai stačiais šlaitais. Bent jau tiek panaudodami įrangą kurią nešėme aukštyn. Nusileidome prie turistų lankomo tarpeklio. Gražu. Bet įspūdį menkina sukultūrintas tarpeklis. Metaliniai balkonėliai.

Leidžiamės

Pirmadienio rytą Šaras, Merūnas ir Giedrius traukinuku išvažiavo link Monch. Planas bent į Monch sulipti ir jai viskas gerai sulipti į Jungfrau. Traukinukas pirmyn ir atgal kainuoja maždaug 500 lt. Nepigus pasivažinėjimas. Nusileido nuo kalnų jie tik ketvirtadienio vakare. Šaras su Merūnu sulipo į Monch viršūnę, Giedrius nuo pusės maršruto pasuko atgal. Sniego daug ir blogas oras.

Šarūno nuotraukų filmukas

Rolo nuotraukų filmukas

Naujas maršrutas Tarpeklis

O mes tuo tarpu, antradienio rytą pajudėjom link Lietuvos. Supratom, kad tikėtis gero oro nėra prasmės. O gyvenimas Šveicarijos Alpėse prabangus. Prognozes rodė, kad tik nuo rugpjūčio pradžios orai taisosi. Tiek mes laukti laiko neturėjom.

Vis gi verta pagalvoti apie tai, kad atostogų laiką reikia stumdyti planuojant panašų maršrutą. Blogos ilgalaikės orų prognozės reiškia daug. Stebuklo tikėtis tikrai ne verta. Tokią išvada padarėm nusileidę nuo kalnų.

Tarpeklio siena

Dalyviai: Tania, Rolas, Saulius, Auga, Šarūnas, Merūnas, Giedrius, Žana.

1. 2011-07-15 22:12

Na, tai tada gero oro ir sėkmės. O jei ir neįlipsit, tai nors sušilsit. :) (Čia apie vištą ir gaidį) :)

Vytenis
2. 2011-07-22 17:54

Kempingą pasiekėme. Viskas kaip ir nieko.
Neapsiėjom be remonto, teko ratus tvarkyti, du prakalėm į duobę. O čia lyja, planai neaiškūs.
Veiksim!

3. 2011-07-22 17:59

Kempingą pasiekėme. Viskas kaip ir nieko.
Veiksim!

4. 2011-07-22 20:48

Sėkmės!!!

5. 2011-07-23 20:05

Eigerio viršūnės dar nematėm. Debesys ir lietus. Rytoj kilsim iki pirmos chatos.

6. 2011-07-24 20:00

Eigerio viršūnę pamatę išvarėm link jo! Sėdim Ostegg hutte. Nelyja, bet sniego jau čia yra. Nusimato žieminis kopimas. Bus matyt.

7. 2011-07-25 14:58

O kaip aklimatizacija? Skipino Moncha ir Jungfrau?

Rasius
8. 2011-07-25 22:01

Nusileidom nuo kalno. Žinodami prognozes nesiryžom kopti maršrutu toliau. Žada lietų, važiuosim namo.

9. 2011-07-25 22:04

Matomai visiška šikna užėjus, nieko kalnas niekur nepabėgs, geriau sveikiems ir gyviems grįžti.

10. 2011-07-26 22:02

Linai,panasu niekur tu nepabegsi.sushi suhari.kita syk su hebra lipsi :)

Natalija
11. 2011-07-27 07:58

Natalija teisi, teks lipti ir orą su savimi pasiimti.

12. 2011-07-27 18:27

Mes keturiese jau namie. Liko dar keturi, bando Moncha imti. Visa kita prie tokiu oru sunkiai įsivaizduojama bent mums. Dar neturim žinių, bet tikėtina, kad Šaras tinkamai suvadovaus. Jungfrau didelis lavininis pavojus.
Išvada. Žinant išankstines prognozes, o jos buvo blogos ir ilgam laikui, neverta važiuoti. Geriau atidėti ir važiuoti kai žada gerą orą, bent penkioms dienoms. Kitu atveju stebuklas minimalus.
Grįžom nieko nepešę :cry

13. 2011-07-28 19:11

Ką tik nusileidom. Su Šaru į Moncha sulipom, Giedrius nuo pusės kalno pasuko atgal. Į Jungfrau nesulaukėm gero oro, labai snigo.
Merūnas

14. 2011-07-31 20:50

Visi namie. Lietinga vasara. Alpės šiais metais nelabai draugiškos.

15. 2011-08-02 23:39

reiskias taip, i Muncha uzlipom pirma diena uzkile traukinuku, spejom issikasti palapinei vieta ir isirengti nakvyne ir tada kopem i Muncha, oras kazkoks baisus, visiems kaip nekeista stipriai aklimatizacijos trukumas pribloske, visiems sviago galvos, sunkus kvepavimas, tokio tokiame aukstyje dar neesu patyres, matyt zemas slegis, auksta temperatura, dregme ir kiti stebuklai. Giedriui uzteko pusia kalno, paskui apsidziaugem, kad jis pasuko atgal, nes toliau buvo labai pavojinga. oras keitesi kas pusvalandi. su Merunu sunkiai kvepuojant pasiekem virsune visiskame ruke, didziaja virsutines kalno dalies dali pralipome vos matant savo kojas. ant virsunes irgi buvo viskas balta. tik leidziantis truputi prasivere. temperaturos tai turbut nuo + 15 iki -10 kopimo metu. paskui gyvenome palapineje 4 dienas 3,6 km. aukstyje. aklimatizavomes. mynem sniege takeli per ledyna link Jungfrau, kad paskui nakti pradeti kopima, antra diena pirmaji pusdieni del oru buvo sansas bet vakaro orai nedave pasiruosti ir judejimo tempas buvo per silpnas. vienu zodziu reikejo laukti kol organizmas prisitaikys, kad judeti dideliu tempu ir reikejo sulaukti giedros saltos nakties su ateinanciu geru pirmuiju pusdieniu. bet tokiu dalyku nesulaukem. diena ismatavom iki +25 l. temperatura, tiesiog kaip peciuje. saule kaitina pilnai apsiniaukus, to dar neesu patyres. naktimis viska uzversdavo sniegu. paskutinem dienom prie pat palapines nusileisdavo nedideles lavynos. i Jungfrau is viso musu praminti vieninteliai pedsakai buvo. ten bent kokiu 10m. status kabantis karnizas buvo, kuri reiketu uzlipti, ir seip visas slaitas tiesiog istines nuo sniego kiekio. tik lauke, kada nuvaziuos. i Muncha buvo nedaug kopeju, daugiau negu pusia palipe truputi sukdavo atgal. tokiom salygom vienintele iseitis tai geras minusas, ko nesulaukem. taip, kad linksmai pasiaklimatizave 4 dienas ir atkasineje palapine linksmai praleidom atostogas. paliko nemaza ispudi :zzz :zzz

Saras L.

Atnaujinta ( Šeštadienis, 15 spalio 2011 )