2011 03 09 Loppa - Žiemos pratęsimas Spausdinti Siųsti el.paštu
Antradienis, 01 kovo 2011
Pavasaris ateina, o mes pripratoim prie žiemos malonumų, stengsimės ją pratęsti.
Pratęsimui pasirinkta visų išgirtas ir jau ne nekartą lietuvių keliautojų aplankytas Norvegijos šiaurėje Loppos pusiasalis.
Jau kitame puslapyje Gintaro pasakojimas.

2011_03_09-22 Loppa - Lino nuotraukų albumas
Loppa 2011-Gintaro nuotraukų albumas
Loppa 2011.
Dar vienas žieminis žygelis - šį kartą Šiaurės Norvegijoje, Loppos pusiasalyje. Nuo pirmos dienos dangus pilnas šiaurės pašvaisčių , prisižiūrėjom ir važiuodami, ir pirmoje nakvynėje, džiaugsmas ne tik fotografams, bet ir visiems kitiems.

Prieš išplaukiant į žygio startą uoste pavyko nusipirkti didelę menkę, tai pirmoji nakvynė tapo triguba švente-ir Kovo 11-oji, ir šiaurės pašvaistės, ir šviežia menkė.
Pirma tikra žygio diena (vakar tik atplaukėm ir sutemus pavažiavom kelis kilometrus iki nakvynės vietos su vaizdu į jūrą ir į kalnus) - ir kalnai, ir jūra, ir permainingi orai, kurie keičiasi kas pusvalandį, snigo gal 6 kartus, buvo ir pragiedrulių, ir vėjo, ir ramių valandėlių. Tiesa, vakar tik atplaukę buvome nustebinti sniego nebuvimu, naktį čiuožėm ledu ir suledėjusiu sniegu, bet ryte viskas sustojo į savo vietas, prisnigo šviežio sniego, smagi diena. Atėjome iki perėjos, rytoj planuose perėja.
Kaip ir galima buvo spėti, planuok neplanavęs, bet troliai geriau žino. Taigi, nors ir paaukojom šlakelį tauraus gėrimo per vakarienę (o gal kaip tik dėl to), visą naktį drėbė sniegą, plius vėjas maišė žemę su dangumi, taigi ryte jau nebebuvo vakar dienos užtikrintumo. Pridrėbė sniego, perėja tapo pavojinga, teko rinktis sunkiausią kelią, kabarotis nuo akmens iki uolos ir atvirkščiai, bet į perėją sulipom. Aišku, tai pažymėjom šiaurietiškais ledais (kondensuotas pienas su sniegu), foto su trispalve, bet džiaugėmės, kaip jūs numanote, per anksti-nusileidimas pasirodė dar pavojingesnis, pradėjo trūkinėti sniegas ant šlaito, teko glaustis prie uolų, kabinti virves, bet viskas baigėsi laimingai, apačioje dar ir paslidinėjom, vėl nakvynė su vaizdu į fiordą.
Trečia diena - be nuotykių, kelis kartus užlipom, kelis kartus nusileidom, prisitraukėm prie visai įdomaus kalniuko, ryt lipsim.
Ketvirta diena - labai graži, ryte kabindamiesi dantimis į šlaitą užlipom prie ežero, pravažiavus ežerą - vėl pakankamai sunkus, tik šį kartą jau su slidėm, pakilimas, ir pavakary jau buvom ant ledyno. Vaizdai atpirko visus vargus, tai ir nakvoti likom. Vadas žada rytoj ilgą nusileidimą. Sniego turim sočiai, ir sninga, ir pūsto kasdien, tai vėžes minam iki "pažaliavimo".
Ryte pravažiavom ledyną, pasidžiaugėm grožybėm ir ką - žadėtasis nusileidimas. Leidomės neskubėdami, apačioje - atšilimas, keli laipsniai šilumos, lygtai pabandė lipti sniegas, bet žvakės viską sutvarkė. Vis dėlto kilti į antrąjį ledyną nebe pradėjom, likom nakvoti slėnyje, tai pasidžiaugėm laužu, o ir upelyje išsimaudėm. Graži, lengva diena.
Gerai pailsėję nuo ryto puolėm į viršų, tai be didelių nuotykių ant ledyno buvom truputi po pietų, aišku, liežuviai ant šono kabėjo. Oras geras, saulė, pasivažinėjom po ledyną, nakvoti prisiglaudėm prie uolų, dėl sekančios dienos turim abejonių - ar leistis vėl vos ne iki jūros lygio ir kilti į trečiąjį ledyną, ar jau dabar sukti link namų.
Septinta diena išaušo prasta, skendim debesyse, matomumo jokio, dar ir kojos nutrintos, ir nuovargis jaučiasi, tai be kuprinių prasivažiavom per ledyną ir pasukom link namų. Visiškame piene suradom nusileidimo vietą ir dar iki pusės šešių sugebėjom nusileisti.
Sekanti diena-leidžiamės toliau, prieš nusileisdami prie fiordo pabandėm traversuoti, kad apačioje gaut kuo mažiau krūmų ir uolų, bet tai tapo vos ne žygio vinis-taip sunku nebuvo ir į ledynus įlipt, visiškai išsekę per tuos pačius krūmus ir uolas šiaip taip nusileidom, gerai, kad apačioje- saulė, vaizdai į ledokrytį , dar ir ledų, šį kartą kakavinių, pasidarėm, papietavom, atsigavom, belieka fiordo pakraščiu pasiekti civilizaciją. Išėjom į kelią, praėjom kaimą ir miškelyje - paskutinė nakvynė palapinėse, oras ramus, keli laipsniai šalčio, vakarienei bulvių košė su tunu ir daržovėm, smagumėlis.
Ryte aš ir Linas išėjom atsivaryt mašinos - Land Rover Defender Chelenger Explorer Expirens Limited Edition. Ir vėl ekstrimas - 20 km su plastmasiniais batais, per 3,5 valandos , nepasakyčiau, kad buvo paprasta. Pavažiavom iki Suomijos, sustojom nakvynei trobelė su pirtim , paskutinis gražus vakaras.
Gintaras.

Loppos pusiasalis pastaruoju metu nemažai lankomas Lietuvos keliautojų. Pabuvoję pusiasalyje, aikčioja apie jo grožį, tai ir mes nusprendėme jį pamatyti, labai tikimės prisidėti prie tų aikčiojančiūjų. Du mūsų žygio dalyviai anksčiau lankėsi šiame pusiasalyje. Važiojame jau kitų praminta is takais nieko naujo neišradinėdami, jei orai ir sveikatos leis žadame aplankyti tris ledynus grožėdamiesi fiordais, apsnigtais kalnais, poliarine gamta ir aišku tikimės išvysti pašvaistę.
Dalyvauja: Žilvinas, Gintaras, Artūras, Darius ir Linas.
Taip jau gavosi, kad žygio sumanytojas ir visokeriopas vadas - Robertas negali važiuoti. Teks išsiversti be jo.
Lietuvos keliautojų sajungoje užsiregistravome ir A. Jucevičius išdavė "Turistinio sportinio žygio maršruto knygelė Nr. 11-02", taip tapome užregistruoti, suskaičiuoti, patikrinti ir išleisti į kelionę.

1. 2011-03-02 21:56

Gražu. Šalta. Ir vėl gražu. 8)
Po žiemos visgi pavasaris geriau. O Linui linkiu pagaliau pamatyti pašvaistę.

2. 2011-03-07 20:49

Na jau pasiruošę ir mes kovo 9 išvarom :)

3. 2011-03-07 20:59

linkėjimai baltom meškom :). ir pašvaisčių pamatykit.

ta
4. 2011-03-07 21:29

Tai ka abu pusbroliai nosies _aldyt vaziuojat :)) geros keliones

audra
5. 2011-03-08 13:21

Sekmes!

Andrej Jarmolajev
6. 2011-03-11 09:15

Atvykome be nuotykių. Visą naktį švytėjo pašvaistės. Burfjorde krauname kuprines laukiame kelto į maršruto pradžią.

7. 2011-03-13 20:21

SMS: Perlipom cukraus perėją, nusileidimas buvo sudėtingas , dėl lavinų teko leistis uolomis. Kabinom turėklus, porą virvių. Nusileidom prie vandenyno . Vakarais troliai duoda pašvaisčių, grožimės kalnais, fiordais. Tikra pasaka.

Po
8. 2011-03-13 22:10

Kad issipildytu jusu norai. :)

raimonda
9. 2011-03-14 14:39

Perlipom cukraus pereja, nusileidimas buvo sudetingas, del lavinu teko leistis uolomis kabinom tureklus, pora virviu. Nuseliaidom prie vandenyno. Vakarais troliai duoda pasvaisciu, grozimes kalnais fiordais. Tikra pasaka.

10. 2011-03-15 18:50

Sėkmingai užkopėm ant ledyno. Vaizdai gniaužiantys kvapą, vėjas uraganinis.

11. 2011-03-16 08:07

Išsimiegojom gerai, vėjas nesugebėjo nuversti sniego sieneles. Vaizdus matom gerus. Pradedam leistis nuo ledyno.

12. 2011-03-16 12:32

tas jų nusileidimas į pietus nuo Langfjord ledyno pats geriausias rajone: 5km ilgio ir bemaž 700 m aukščio... lygus lygus, kaip geriausiose slidinėjimo kurortų trasose. Jei nesileidai šituo ledyno liežuviu - reiškia nebuvai Loppoje :)

kuras
13. 2011-03-17 20:25

Sėdim ant antro didžiojo ledyno. Tingim leistis.Saulė ridinėjasi dangumi. Prie vaizdų priprasti negalim. Ryt planuojam į trečią lipt.

14. 2011-03-20 08:31

į trečia ledyną nelipom. Matomumas 10 metru. Einam link nusileidimo nuo antro ledyno.

15. 2011-03-20 08:36

Ryt busim prie mašinos, nakvosim kempinge, tada po biški link namu

16. 2011-03-22 16:37

Pagaliau Linui pavyko pamatyti pašvaistę. Sveikinu.
Ir laukiu sugrįžtant. :?

17. 2011-03-22 20:24

Na va kelionė baigėsi, viskas labai puiku ir gražu. Tas Kuro minėtas nusileidimas, tikrai puikus, tiesa buvo toks sunkus sniegas, kad kai prasidėjo lėkštuma teko minti vėžes į pakalnę.

18. 2011-03-22 20:50

Sveikinu. Ir atrodo, kad pavydžiu. :zzz

Rolas

Atnaujinta ( Antradienis, 17 gegužės 2011 )