2010 07 Eiger 3970 m. Alpės Spausdinti Siųsti el.paštu
Antradienis, 27 liepos 2010

Tai va, sulipom į Monch, Jungfrau ir Eiger.
Pasiūlė Rasius ( Keturios stichijos klubas), savaite prieš kelionę nusipirkau bilietus ir pirmyn.

Tas Mittelegi maršrutas nuo Gindelwaldo yra labai ilgas. Viena nepilna virvė VI ir iš karto antra nepilna  V+. Na ir krūvos visokių atkarpų, žandarmų (III, IV kategorija). Pagrindą sudaro II, III kategorija, nuobirynas.
Pirmą dieną kopimas  nuo Grindelwaldo kempingo iki pirmos chatos Ostegghuette užėmė apie 5 val. Kitą dieną išėjom apie 6.30 ryto ir kaip tik pralipom sudėtingiausią vietą jau sutemus, baigėm viską apie 1 val. nakties. Sėdėjom prisirišę iki 5 ryto. Tada vėl sekė krūva kopimų, buvo atkarpa ir lengva. Sekančią chatą - Mitelegi pasiekėm kažkur apie 14-15.00 val. dienos.
Sekančią dieną išėjom apie 5.00 val. iš chatos ir apie 10. val. jau buvom viršūnėje (apie 5 val. kopimo). Šioje atkarpoje buvo pakabintos virvės. Atkarpa ne naujokams ,bet man sunku nebuvo, jau šią atkarpą variau Rasių ir Skaistę pilnu tempu, kad negaišti nei minutės. Pabuvę ant viršūnės 20 min. pradėjom leistis vakarine ketera iki pačios apačios. Nemažai kur radome kablių, daug kur leidomės virve (leisdavome savo virve, pakabintų virvių nėra, rasdavom tik kablius ir tai ne visur). Nusileidimą darėme pilnu tempu, nes labai ilgas ir klaidinantis, bet pasisekė neblogai, turbūt kokia 19.00 val. jau buvome papėdėje. Dar kokios 2-3- val. takeliu iki kempingo. Kempingą pasiekėm sutemus.
Tą šešiukinę atkarpą buvo tikrai gan rimta, buvo įmanoma pralipti vien dėl to, kad buvo įvaryta kablių atotampoms segti, kitaip butu turbūt nepralipama. Vietomis gelbėjo ledo įrankis, pasiekdavau juo kažką užsikabinti, kitaip lygi siena vietomis minusas. Turbūt ten sugaišom kokias 3 val. Skaiste ir Rasius užžumaravo.
Nuo Ostegghutte iki Mittelegi chatos reiktu pralipti per vieną dieną, reikia viską prabėginėti slenkančia sauga. Ši dalis baisiai ilga ir mano manymu tik patys greičiausi sugebėtu pralipti per dieną, ryšyje po du, o ne po 3 kaip mes darėm.... Maršrutas baisiai vingiuotas, turbūt netgi vietomis sudėtingiau atsekti negu Jordanijoje Jabel Rum viršūnė. Vietomis gelbėja turai, vietomis dažais atžymėtas maršrutas, bet rasti ir suprasti problemų tikrai buvo. Aš atsekiau beveik viską gan gerai, kai kur Rasius pastebėdavo. Nei miegmaišių, nei kilimėlių į šį kopimą neėmėm, nes chatose yra viskas.
Rasius buvo apsiskaitęs, aš labai mažai spėjau pažiūrėti apie maršrutą, bet vietoje pasiaiškinom, nemažai kas paaiškėjo.
Maršrutas tikrai įdomus, tikrai gražus, bet jei oras blogas tada šansų nėra, jei tik lietus, tai viskas, tada jau blogai. Tada jau reikia atsisakyti... jeigu tas įmanoma.
Problema yra ta, kad niekur ten nenusileisi iš maršruto, jei kas tai reiktu grįžti, o grįžimas aišku butu labai ilgas ir sudėtingas.
Visas maršrutas iš byrančių akmenų, viskas byra 3 kartus baisiau negu ant Matterhorno, maršrutas ilgesnis ir vietomis sudėtingesnis, bet yra nemažų atkarpų ir žymiai lengvesnių. Nusileidimas vakarine ketera vyksta nuobirynu, viskas statu, geriausiai su virvių pagalba. Jei l.rimtas kopėjas ir žino ką daro, gal galima butu, ir nusileisti beveik nesinaudojant virvėm, jei teisingai pataikant. Mums tikrai reikėjo leistis virvėm (dulferiuoti savo 60m. virve). Tiesa 60 m. virvė gerai tiko atstumui tarp kablių, kai kur buvo per ilga, kai kur nesiekdavo sekančio, bet galima buvo likusias atkarpėles iki sekančio kablio nusileisti be virvės. Kabliai buvo toli gražu ne visur.
Visa tai buvo įmanoma dėl gero oro ir sausų uolų. Naujokam tikrai nesiūlyčiau šio maršruto.
Esant geram orui ir pakankamai laiko - galima kabinti viena patyrusi su vienu mažiau patyrusiu į ryšį, bet tada tikrai užimtu 4 dienas kaip ir mums. Na ir lauktu tada ta šešiukė viduryje maršruto. Iš ten kito kelio nėra!!!
Iš įrangos naudojau paprastus frendus (visą komplektą nuo 0.3 iki 2 nr.), dar galima buvo porą didžiausių turėti iš mažųjų frendų komplekto. Užteko kaip tik, bet labai taupiau. Kilpos - 5vnt. 120cm, atrodo dvi 60 cm, viena 240 cm, čiuptukinis šniuras apie 5m. (beveik visą sunaudojau nusileidimui), dvi atotampos, penki užsukami karabinai  ir kelis  užsukami karabinai stotims daryti . Viską naudojau iki paskutinio, net savo čiuptuką vietoj kilpos naudojau.
Tai šešiukinei atkarpai pasigailėjau, kad nepaėmiau daugiau atotampų, pasakyčiau kokių 4 vnt kaip minimum. Dar kačių reikėjo, ledkirčio / ledo įrankio mažiausiai po vieną kiekvienam.
Munch ir Jungfrau užkopėm per dieną (po dieną kiekvienam įkopimui). Lipom lengviausiais maršrutais, nemažai sniego, lavinos ėjo ištisai, vieną ant mūsų kiti kopėjai visai šalia paleido. Muncha užlipom be virvės ir be apraišų, bet paskui kai reikėjo leistis - pasigailėjom. To daryti nepatariu. Nusileidžiant nuo Muncho užėjo stiprus lietus su ledais ir varė be sustojimo iki nakties. Visi permirkę pasiekėm Muncho chatą. Ten nakvojom.
Jungfrau žmonės pradeda lipti dar naktį ir prieš pietus nusileidžia, mes darėm atvirkščiai, mums pasisekė, bet lengva nebuvo. Pasisekė, kad lavina nenunešė.
Jungfrau gan ilgas maršrutas, dabar neatsimenu kiek sugaišom iki viršūnės, turbūt kokias 6-7 val. Varėm dviese su Rasium, tai laiko negaišom, Rasius jau buvo nuo ankščiau aklimatizavęsis, sniegu varė turbūt greičiau už mane, dar virvę nešė.
Iki šių dviejų kalnų nusigavom traukinuku, kuris veža per tunelį, kiaurai Eigeri ,... ir brangus, atgal taip pat. Tik vienas kelias - traukinukas.
Kol kas tiek.

Šaras L.
O jus nemiegokit, o tai vėl išvažiuosiu kur nors aukštinti Genomo vardą :)

Dar nėra nė vieno komentaro

Atnaujinta ( Ketvirtadienis, 16 gruodžio 2010 )