2009 07 04-07 Slovakija. Sulovo uolų laipiojimo rajonas. Spausdinti Siųsti el.paštu
Trečiadienis, 01 liepos 2009
Bokštas yra gerai, bet Slovakijos uolos dar geriau. Kažkas girdėjęs, kažkas buvęs, ir ilgai nemastant, nuspręsta – važiuojam į Sulovą. Šiltos, sausos uolos, maršrutai pagal galimybės, slovakiškas alus, keptas sūris, languotos kelnės, tūsas – važiuojam ilsėtis.
Dalyviai – Čeburaška baltas, Linas, Lena, Natalija, Rolas, Tatjana.

Jau namuose. Uolos tikrai geriau už bokšta. Sulovo rajonas eilinį kartą įrodė, kad yra geriausia vieta uoliniam laipiojimui. Pralipom 15 maršrutų, pagrinde penkiukės ir šešiukės. Be uolinio laipiojimo čia yra kur pasivaikščioti.
Rolas
Na va ir Lino aprašymas, kam įdomu galit pasiskaityt... Rolai nepyk turėjau laiko tai pirmas ir parašiau.

Visą naktį važiavę iškarto išlėkėme į uolas. Šalia uolų ir ant jų laipiojančių tikrai radome nemažai. Pasitrynę radome neužimtą uolos gabalą, ten ir lipom. Lipom 4-6 kategoriją, nemiegojus buvo sunku. Uolos- ar kalnai, čia jie nedideli, bet labai gražūs, tokie iš sulipusių akmenukų vadinasi "Konglomeratas" . Oras geras šilta, tai saugant pagaudavau save kad pradedu snausti, o rankos dirba automatiškai pagal virvės įtempimą. Dar vienas niuansas, buvo labai karsta, o ten parduotuvės dirba labai trumpai, mes į parduotuvę neužėjom tai nei valgyt nei atsigert nepasiėmėm. Per dieną burna išdžiuvo seilės sulipo į gumulą, troškulys kamavo nerealus. Vakarėjant, besiruošiant į kempingą, Lena neatsakingai numetė savo batą kuris nuriedėjo į pakalnę-bedugnę. Matau, kaip jis krenta ir jaučių, kad man jo teks lipti ieškoti, toks apmaudas ir neviltis apėmė. Rolas su Tatjana nuvarė aplink į apačią, bet gerą pusvalandį pasitūsinę nieko nerado tik veltui jėgas gadino. Taigi aš pasikabinau 70 m. virvę ir į apačią koluaru, melsdamasis, kad vėl kas ko nenumestu, nes viskas krenta pro tenai, akmenys, šakos, rastai, lapai, batai ir visokie limonadai. Lapų kur tik jie gali užsilaikyti yra iki kelių ir jie labai nervina su visokiomis šakutėm lenda į batus ir tada duria griaužia išsikrapštyt neina nes ant virvės kabi. Nusileidau per virvės ilgį dar iki dugno 15 m. virvę prailginau 3 kilpom, toliau nusileidau lasivu lipimu uolomis. ir iki juosmens įsmukau į lapus, radau tą nelemtą batą, ir daug nugertų butelių su įvairiais gėrimais, aplinkui mėtėsi ir daugiau batų... Burnoje tirštų seilių nebėra, išsirinkau nugertą kokakolos butelį išgulėjusį ten porą metų, atidaręs pauosčiau, na nesmirda tai ir išgėriau. Atgal viršun jau galvojau neužkopsiu, virvė kabo labai aukštai, uolos šlapios slidžios, lipi ir krenti atgal, gerai kad lapų daug ir jie minkšti. Palipus 5 m jau geriau, uola sausesnė, o pasiekus virvę jau nebaisu, įsisegiau dvi "kapelkas", kopetėles ir viršun. Bet kol aš užkilau tai tikrai daug laiko praėjo, jėgų nebėra viskas maišo, batai pilni visokio mėšlo, lapais visas aplipęs, dar įstrigau kamine, gerai kad su šalmu dar ir makaulę prasikėlęs būčiau, ir virvė dinaminė tamposi kaip kokia guma. Pakeliui pilna nukritusių plyšiuose nedagertų butelių tai kaip koks bomželis vis pasiurbiu jei nepašvinkę. Sėkmingai užlipęs radau belaukiančią Leną, ji irgi pasimetus sako šaukiu šaukiu, o tu neatsiliepi. O kaip čia atsiliepsi jei nieko nesigirdi, balsas skamba per visus kalnus, atsiliepia šimtais aidų, o tame plyšyje tylu kaip tiesiojoj žarnoje, nei į ten nei iš ten nieko nesigirdi. Vien iš besitampančios virvės eina suprast kad dar aš gyvas. Į kempingą grįžau autopilotu, Rolas pasitiko su koše ir pilnu šalmu trešnių, trešnės saldžios ir skanios. Ryte išsiaiškinome kad kiekvienoje trešnėje po riebią kirmėlę ar net dvi, Rolas prisiminė kad kažkokia bobutė beskinant kažką mėgino aiškinti, bet jis tik ranka numojęs, nemaišyk skinti.

Pirmos dienos patirtis:

1. Čia turbūt Lenai, nemėtyk daiktų.

2. Visiems, jei turi sandalus (mes visi pirmą dieną avėjom juos, vibramai ilsėjosi mašinoje) tai neškis kuprinėj eik su vibramais neapsiriksi ir džiaugsiesi be galo taip pasielgęs.

Kitą dieną ryte nuvarėm į parduotuvę nes ji dirba nuo 6:00 iki 12:00 prisipirkom vandens limonadų, po vakarykščio troškulio net 5.5 l skysčių įsimečiau. Kur lipti ieškojome ilgai, žemėlapio nepasiėmėm, o pagal knygutės schemą labai neaiškiai parodyta, na gal ir aiškiai, bet pro kur prieit prie uolos nesuprasi, prieini va maršrutas už 20-30 m bet kelią pastoja tai siena tai skardis. Beieškant praėjimų laikas neprailgo, nes vaizdų vaizdelių nuostabių ten pilna. Pagaliau radome priėjimą prie norimų uolų masyvo, ten nei vieno laipiotojo, visi kažkur kitur. Maršrutai liuks, uolos tai tokie nerealaus grožio stulpai. Per pietus užėjo liūtis, Tanka vos spėjo nulipti nuo antro pagal dydį stulpo uolos, kaip pradėjo tratint žaibai, mes tik pergyvenom, kad nenukeptinu pakabintų virvių. Sušalę ir permirkę laukėm pabaigos, jau buvo minčių kad lietus taip ir nesibaigs, nes debesis užsikabinęs už mūsų uolos ėmė suktis aplink, vis dar žaibuodamas. Audra išbandžius mūsų kantrybę, mus paliko ramybėje, maloniai šildyt pradėjo saulutė ir mes vėl ant uolos. Prisilaipioję iki soties vakarėjant grįžome į kempingą. Tanka, Natalija, Lena ir Rolas vėl puolė prie trešnės, prakanda ištraukia kirmėles trešnę suvalgo, o aš jau vakarykščiai prisiėdęs su visomis kirmėlėmis atsisakau.

Trečią rytą nusprendę kad jau visiu laipiotojai išvyko nes kempingas ištuštėjo, nuvarom prie artimiausių neblogų uolų. Kol išsipakuojam ir susigrabaliojom, prisirenka pilna tų laipiotojų, jaučiuosi kaip troleibuse, keletą valandų masiškai pasitūsinę nusprendžiam ieškoti ramesnės vietelės. Ėjome pažymėtu taku, labai viskas gražu, užlipome į pilies griuvėsius kalno uolos viršūnėje, ir neužilgo radome kur neblogai laipioti. Aš kabinu virvę paprastesniam maršrutui, Rolas sudėtingesniam. Aš pakabinau nesunkiai, Rolas irgi greitai susitvarkė gretimose viršūnėse vos ne ranka vienas kitam gali paduot. Pamėginau Rolo maršrutą, na žinote tikrai kažkoks keistas apsikabini tą uolą kaip moterį ir šliaužiu į viršų, nežinia kaip ir su kuo laikydamasis, kaip meška į medį ir dar neigiamu kampu, laikiausi stipriai ir šiaip ne taip užsikabarojau. Dar paskui pabandėm 7- tai ten išvis neaišku kaip lipti, viskas ant trinties, kibių nėra jokių, nusprendėm, kad dar yra ko siekti.

Toliau nusprendėm, paėjėti prie kitų uolų, bet pakeliui pamatėme tokį grožį, kad ir pamiršome apie laipiojimą. Einam stebimės, grožimės, Lena sako ką ten fotkinat, tas uolas jos palyginus niekis su tuo ką aš matau, einam nieko nesuprasdami ką ten gražesnio pamatyt galėjo, jau ir kritikuoju, ką čia tuose krūmuose ji veikia. Sako atsisuk atgal pažiūrėk, atsisuku ir net prisiėdu iš netikėtumo. Pasirodo prasispraudus pro uolas, apėjome šlaitą ir už nugaros, kaip ir akmeninis tiltas, ar portalas iš pasakos koks, vaizdas nerealus, nufotkint neišeina, nes atstumas per mažas nebent iš lėktuvo. Rolas bando filmuot. Takas eina po šia arka, na pasaka ar fantastika, taip beaikčiojant ir bebėginėjant su fotikais praeina likusi dienos dalis.

Naktį sapnuoju kas man vis duoda migdomųjų kad negalėčiau atsibusti ir visi apstoję spardo iš dušios ypač į nugarą, tarp spardančių daug pažįstamų veidų. Atsibundu akurat suspardytas, viską skaudą, nugaros raumenys surakinti taip kad negaliu normaliai įkvėpt, čia prisimenu kaip stipriai laikiausi už tos uolos apkabinęs rankom ir kojom. Praaušus atsikėliau, pradėjau daryti mankštą, šiaip ne taip pratampiau raumenis tai nors kvėpuot normaliai galėjau.

Ryte dar nuvarėm palaipioti, dasimušti prieš kelionę. Visi jau lipom mums palyginus sudėtingais maršrutais, ir sekėsi neblogai. Per pietus pajudėjome link namų, nepamišdami nusipirkti užsitarnautų uolų laipiotojo kelnių. Parvažiavome kaip tik į darbą.

Linas

Sulov uolų laipiojimo rajonas. Rajonas yra 25km už Žilina miesto, 900 km nuo Lietuvos. Rajonas puikus visom prasmėm. Puikiai prakalti uoliniai maršrutai, ypatingo grožio miškas, puikus takai pasivaikščioti. Be viso to, kad čia nuostabu laipioti – gražu ir gera grožėtis vaizdais. Puikiai atsiveria vaizdai į uolinius masyvus. Iš kurių dažnas atrodo status ir neįveikiamas. Savo formomis ir grožiu ilgokai nepalieka abejingais. Rajonas didelis, ilgokai tektų jį maišyti, kad geriau pažinti.

Apsistojome mes Sulov miestelyje, kempinge. Kempingas randasi miestelio centre, įvažiavimas į kempingą netoli pagrindinės aikštės, šalia bažnyčios. Yra nuorodos. Kempingas jaukus, nėra didelis. Kainos nėra didelės. Mums trim dienom, žmogui kainavo po 11 eurų. Visi reikiami patogumai yra.
Prisitraukimas prie uolų prasideda nuo bažnyčios kuri randasi miestelio pakraštyje. Raudona trasa bet kokiu atveju reikia pakilti iki miško aikštelės. Tai sankryža link visų esamų uolinių masyvų šiame rajone. Jai kartais pritruktumėt vandens, netoliese yra šaltinis. Yra keturi masyvai. Pod Hradom, Javor, Brada ir Čierny Potok. Sunkoka pilnai įvertinti visus šiuos masyvus, ne visur buvom, ne visur spėjom. Kiek susidarė įspūdis iš trijų apsilankymų – geriausiai prakaltas ir labiausiai tinkantis treniruotėm, taip pat ir sportiniam entuziazmui – tai Pod Hradom ir Javor. Šauni siena VPN, kuri priklauso uoliniam masyvui Pod Hradom. Maršrutai įdomus, kurių sudėtingumas prasideda nuo penktos kategorijos. Pačios uolos struktūra įdomi, kurios pagalba atsiranda sprendimai kaip įveikti maršrutą. Pagal uolos struktūrą galiu dar išskirti Tabul‘a sieną, kuri priklauso Javor uoliniam masyvui. Tai viena populiariausių vietų laipiojimui šiame rajone. Savaitgaliais čia tikras tūsas. Užsikalti maršrutą ne visada pavyksta, nors prie sienos ateini anksti ryte. Gal kažkiek turėtu būti ramiau birželio mėnesį, kai studentai mokosi. Įdomi Trojzubec siena. Čia uola visai kitokia. Yra lengvų prakaltų maršrutų. Neatsiejamas malonumas tas, kad užsiropšti ant uolos viršūnės. Vaizdai garantuoti. Aplinkui vaizdai ir miškas keliantis žavesį. Tikrai norėtųsi paminėti miško grožį ir jo savitumą. Tai parkas, medžiai gyvos skulptūros. Bet koks prisitraukimas nuo vienos sienos iki kitos neprailgsta vien dėl puikių vaizdų. Norint ramybės verta pasirinkti laipiojimą Brada uoliniame masyve. Jis atokesnis, mažiau laipiotojų nueina iki jo. Tiesa mažiau ir prakaltas. Vaizdais jis gali pasigirti. Labiausiai iškilęs masyvas šiame rajone. Uolos nėra vientisos kaip siena, atskiri uoliniai stulpai. Dauguma jų baigiasi aštria viršūne. Puikus vaizdas nuo viršaus, jautiesi kaip kalnuose. Gerai prasižiūri apylinkės.
Jai trumpai tai tikrai puiki vieta laipiojimui. Iš aplankytų rajonų gal tik Jordaniją galėčiau išskirti geriau laipiojimu uolomis. Bet tai daugiau egzotika ir maršrutų ilgumas. Tai tolimas kraštas, o Sulovas pakankamai netoli nuo Lietuvos.
Šis rajonas puikus pasivaikščiojimui. Labiausiai savo grožiu nustebino Čierny Potok uolų masyvas. Link jo galima pradėti maršrutą nuo minėtos miško aikštelės. Pakilus sukti kairėn žalia trasa. Takas iki Čierny Potok gražus, jis eina per Pod Hradom uolų viršų, pabaigoje išvedantis į kelią kuris veda į Sulovą. Pakeliui aplankoma pilies griuvėsiai. Maršrutas nėra ilgas. Atsiveria puikus vaizdai, kurie ilgam išlieka atmintyje. Aštrios uolos, takas pro uolinę arką, pastoviai lydintis miškas. Įdomu pasivaikščioti ir po Brada uolų masyvą. Jis mažiau civilizuotas, aiškių takų nėra. Reikia improvizuoti, kažkur leistis ir vėl kilti. Tai ir turi žavesio. Tik avalinė turi būti tinkama. Reikia vadinamų vibramų.
Dar noriu atkreipti dėmesį. Parduotuvė čia dirba nuo ankstyvo ryto ir užsidaro kol dar tu nesi grįžęs nuo uolų. Maistu ir alumi verta pasirūpinti iš anksto.
Visom prasmėm rajonas vertas dėmesio. Linkiu kiekvienam čia apsilankyti ir ne kartą.

Rolas

1. 2009-07-08 11:14

Kaip su orais pasisekė?

2. 2009-07-08 13:56

puikiai, tik viena diena gavom toki gera dusha, bet neilgai. seip superinis rajonas, nuostabus vaizdai, marshrutai idomus ir ivairus, pagal nora ir galimybes. labai patiko, rekomenduoju.

tania
3. 2009-07-08 16:11

Žinau :)

4. 2009-07-09 14:47

kas geriau Sulovas ar Lenkijos Jura?

Mingaile
5. 2009-07-09 14:53

beabejo Sulovas ir maršrutais ir gamta, bent jau man

tania
6. 2009-07-09 15:04

Sulovas ... (cia tik asmenine nuomone :)

Natalija
7. 2009-07-10 15:10

Sulovas, nors ir toliau, bet daugiau pliusų :)

Algis

Atnaujinta ( Šeštadienis, 01 vasario 2014 )