2009 04 10-13 Dviračių žygis "Velykos ant Šatrijos kalno" Spausdinti Siųsti el.paštu
Antradienis, 14 balandžio 2009
Pagaliau pavasaris, man pavasaris tai galimybė palėkti kur su dviračiu. Pasitarę su Tatjana nusprendėm aplankyti kalvotąja Žemaitiją.

Maršrutą rengiau ir galvojau ilgai, ir kaip buvau nustebęs kai jis iki smulkmenų sutapo su siūlomu Varnių regioninio parko maršrutu (didžiuoju žiedu) su neva įrengtais dviračių takais. Galiu pasakyti, kad net žemėlapio normalaus nesugebėjo nupiešti, o takai pravažiuojami kol takas sutampa su važinėjamu keliu toliau traktoriaus vėžės arba išvis nieko. Aukštagirės pėsčiųjų – dviratininkų takas, įrengtas dalinai, keliukų danga tai pakratytas žvyras kuris net nesuplūktas. Dviračiu pravažiuoti tikrai sunku, mažiau užsispyrusiems dviratininkams visai neįmanoma.

O pati kelionė tikrai nuostabi ir toks nesutvarkytas dviračių takas visai mums gerai. Labai daug piliakalnių, kiekvienas išskirtinis ir savaip gražiausias, nuo jų atsiveriantys vaizdai virpino mūsų širdis.

Aplankėme pravoslavų kapines kur palaidoti kazokai žuvę kovodami su 1853 m sukilėliais, važiavome nusausinto Biržulio ežero dugnu, Lipome ant Žąsūgalos kalno.

Biržuvėnų miestelyje pakliuvome į ponios Aldonos globą, kuri vien tik entuziazmo dėka prižiūri vietinį muziejų. Jos dėka susipažinome su Biržuvėnų miestelio istorija, Gorskių dvare rastais lobiais.

Žygio puošmena tai nakvynė ant Šatrijos kalno, apdairiai buvome pasiėmę primusą, taigi galėjome nakvoti negadindami aplinkos. Kiaušinius dažėme su alksnio tokiais mažais kankorėžiais, Natalija dar privyniojo visokių lapų, gavosi labai gražu.

Ryte nuo kalno atsivėrė nuostabūs vaizdai, kalvos ir medžių viršūnės bekyšančios virš rūko, aplinkui klykia gervės, čiulba paukščiai ir viską apšviečia auksine spalva bekylanti saulė. Velykiniai pusryčiai buvo nuiostabūs, nuostabioje vietoje, klausantis nuostabių gamtos garsų.

Toliau Sprūdė (Šaukštelio piliakalnis), Moteraitis (Didžiųjų Burbiškių), Pagirgždūčio ir Girgždūtės piliakalniai kiekvienas apipintas įvairiomis legendomis ir nepaprastai įspūdingi. Aplankėme ir Medvėgalį, jis sutvarkytas primena Kernavės kompleksą tikrai įspūdinga ir didinga vieta, be to tai aukščiausias Žemaitijos taškas 234,6 m. virš jūros lygio.

Nakvynė prie šaltinio bekeikiant dviračių tako būklę, laužas tik simbolinis verdam vistiek ant primuso.

Ryte ratu Aukštagirės taku pakeliui Bilionių piliakalnis, gražus nuo jo vaizdai. Toliau asfaltas, mašina.

Nuvažiuota ne per daugiausiai tik 130 km, bet kiekvieną vakarą jautėm kad užteks, nemažą kelio dalį teko dviračius tempti, reljefas kalvotas kojas vakare maloniai maudė ir dabar dar maudžia. Aplankėme masę lankytinų objektų didžiosios dalies čia net nevardinau, tai bažnyčios, paprastesni piliakalniai, senovinės kapinės koplyčios. Manau tai vykusi kelionė, daug teigiamų įspūdžių daug matėme paukščių, kai kas ir gyvūnų.

Ypač dėkingas Olgai kuri kaip reikiant pasiruošė surinko visą informaciją apie lankytinus objektus tuo praturtindama kelionę legendomis ir padavimais.

Dalyvavo Olga, Darius, Tatjana, Rolandas, Natalija, Raimundas, Jelena, ir aš Linas.

Linas

1. 2009-04-14 21:01

Išties labai džiaugiuosi kaip visada smagia Jūsų kelione - tikiuosi pasturgalių nenutrynėt baisingai?

;)

pb
2. 2009-04-16 07:32

Velykos buvo geros. Kiausinius dazem ir juos dauzem, ir ne bet kur, o ant Satrijos kalno. Matytus vaizdus pavadinau - "Neregeta Lietuva".
Keista buvo - kilometru nemyneme, bet nuovargis jautesi kas vakara. Raimis is nuovargio net antra diena valgyti vakare atsisake ir is palapines nelindo. Mums daugiau buvo!

Rolas
3. 2009-04-16 10:32

Dėl nuovargio viskas aišku, dali kelio teko dviračius temti, o kur važiavom tai ant ribos ar stumti, labai daug stačiu įkalnių, asfalto beveik nebuvo. Man patiko šis kliūčių ruožas. Ir kitiems rekomenduoju, kaip sunkiai praleisti laisvalaikį.

linas
4. 2009-04-17 21:26

Gerai cia jus... Nezinojau, kad tokio amziaus taip dar isdykauja. I nuotraukas paziurejau tai turejo but labai salta ir ypac po tos pelkes. Nebuvo toliau lauko? jau geriau paeit toliau nei susirgt. O buvo ir nusalimu rimtu? Maciau pirma karta toki pirsta... Siaip ir pats noreciau prisijungt prie jusu. Man patiko tie dviraciu "keliukai". Patinka po purva pasikast labiau nei vaziuot asfaltu. Aisq jei salta ir skubina laikas tai tokie keliukai yra minusas.

Turistas-studentas
5. 2009-04-17 21:45

nusales pirstas tai cia tankios bonusas dar is ziemos zygio!

pb
6. 2009-04-18 14:23

Tu dar nežinai kaip mes per upes žieminiuose lunatikų žygiuose keliamės... Gal kitą savaitgalį kur varysim, yra minčių, o šviežias kraujas visada neprošal

Linas
7. 2009-04-18 18:17

As gal ir prisijungsiu, bet po sesijos nebent. Dabar reikia mokintis, kad veliau galeciau leist sau tokias isvykas. Vasara zadu apvaziuoti lietuvos pajuri,nes dar nebuvau nerijoj. Pavaziavau beveik visas lankytinas vietas savo rajone,tai domina toliai.

Turistas-studentas
8. 2009-04-20 13:32

Saunuoliai, kaip visada geria pavaret, gaila as negalejau, bet jau dviraciu sezonas atidarytas- lauksiu kito zygio :)

Wyciokas
9. 2009-05-11 19:32

Man patiko , bet labai pavargau važiuosiu ir kitais metais;D

Eglė

Atnaujinta ( Ketvirtadienis, 10 rugsėjo 2009 )